• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Större text?

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det här får bli kvällens IDIOTFGRÅGA

Nu har jag fumlat till det och fått en väldigt liten text på HBK´s sajt, men bara här.

Hur gör jag nu för att återställa texten, så jag kan läsa den?

Tack
Tommy
 
F

F.d. 4220

Guest
Testa med Ctrl + 0 först. Det återställer till originalstorleken (det man kan justera med Ctrl + vs Ctrl -, som ingbe tipsar om ovan)
Om det bara är på HBK men inte andra sidor på andra tabbar, så är det nog något annat du lyckats göra.

Sedan kan det ju också bero på vilket enhet du just nu använder. Mobil, PC eller något annat?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Beroende på webläsare... T.ex. Firefox har ctrl-minus för mindre och ctrl-plus för större

Tack, det fungerade och nu förstår jag hur det blev liten text. Skulle lägga in "talstreck" och det gör man med ctr-minus..... Ja, ja, man lär sig hela tiden och glömmer det tyvärr rätt snabbt. ;)

Tommy
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Weblesere basert på chromnium har alle en egen hukommelse for hver tab. Disse viser til høyre et lite forstørelsesglass med en + eller - for å markere at en bruker annet enn standard, trykker en på denne så får opp en boks med hvilken % det er i forhold til 100% og en knapp for reset. Firefox viser en boks med % tallet og denne fungerer som reset knapp. Også Firefox har egen hukommelse for hver tab.
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Tack och lov att jag använder Chromebook och slipper såna bekymmer ,stationärdator och lapptoppen förpassad till historien ...inga virus längre som spökar och ingen windovs :D
Jag vet inte vad det är för bekymmer du tycker att du slipper när du använder Chromebook, men virus och liknande otyg lär du inte slippa. Risken är bara lite mindre så länge det OS:et inte har så många användare. Eller du kanske inte ansluter den till Internet?
 

Zlatko Schneberger

FD HBK Medlem
Inlägg
2.373
Kommun
Motala
HBK-Nr
31119
Medlemskap
2022
Jag vet inte vad det är för bekymmer du tycker att du slipper när du använder Chromebook, men virus och liknande otyg lär du inte slippa. Risken är bara lite mindre så länge det OS:et inte har så många användare. Eller du kanske inte ansluter den till Internet?
Virus?? Faktisk inte ...inget sånt på Chromebook ,tack Google
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Hmmm, det finnes Chrome virus - selv om de fleste er blitt fjernet fra chrome web store. At en ikke kan installere skit på os nivå hjelper ikke når en lett kan få det inn på webleser nivå. Og når en ikke har mulighet til å installere antivirus ;)
 
Toppen