• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser i södra Spanien området Algeciras-Tarifa

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Hej!

Jag har tittat i ställplatslistan över södra Spanien men det mesta är förbjudet. Finns det någon som känner till andra platser kring området Algecias - Tarifa?

Har någon åkt till Marocko från Tarifa? Är det begränsad höjd på båten?

Hälsningar
Marianne
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
998
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Ställplatser i södra Spanien området Algeciras-Tarifa

Hej!

Jag har tittat i ställplatslistan över södra Spanien men det mesta är förbjudet. Finns det någon som känner till andra platser kring området Algecias - Tarifa?

Har någon åkt till Marocko från Tarifa? Är det begränsad höjd på båten?

Hälsningar
Marianne

Det går att sova över vid Lidl i Algeciras och i Gibraltar. Tror att det enbart går båt från Algeciras.
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser i södra Spanien området Algeciras-Tarifa

Hej..
När jag var i Tarifa 2012 gick Katamaran till Marocko, osäker på begränsningar i höjd..
Hälsn.
Libom
 

lpalmborg

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser i södra Spanien området Algeciras-Tarifa

När vi åkte senaste så var det både låg katamaran såväl som högre färja. På vägen till Marocko tog de ombord oss allra sist på katamaranen, det var en klurig afrikan som trixade till det så vi fick alla hjulen på båten, akterporten hissade man inte upp helt och hållet. På Gotland har vi erfarenhet av ett annat rederi - där improviserar man verkligen inte! På hemvägen var det en annan båt.
Jan
 

saxtorp

HBK Medlem
Inlägg
139
Kommun
Saxtorp
HBK-Nr
2114
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser i södra Spanien området Algeciras-Tarifa

Hej!
Tack för alla råd. Det blir nog till Ceuta vi åker. Det verkar ju vanskligt att de inte hissade upp akterporten. Men säkerheten där nere är ju inte som här hemma.

Hälsningar
Marianne
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Ställplatser i södra Spanien området Algeciras-Tarifa

Scandinavian Star i Skagerack, Jan Heweliusz och Estonia i Östersjön m.fl. tillbud och incidenter. Vi ska nog inte yvas för mycket i Skandinavien!

Jappe
 
Toppen