• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

F

F.d. 56165

Guest
Hejsan

vi är nya husbilsägare har haft husvagn när barnen var små men nu är det bara min man och jag med hundar som ska ut och åka lite, detta år bara några helger till att börja med, är det någon som har något tips på camping/uppställningsplats där det finns fina promenadstråk för oss och våra hundar. Gärna inom ca 20 mils avstånd till Stockholm till att börja med, är även sugna på tips på sevärdheter och annat kul man kan åka till.

:dog:
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

Hejsan

vi är nya husbilsägare har haft husvagn när barnen var små men nu är det bara min man och jag med hundar som ska ut och åka lite, detta år bara några helger till att börja med, är det någon som har något tips på camping/uppställningsplats där det finns fina promenadstråk för oss och våra hundar. Gärna inom ca 20 mils avstånd till Stockholm till att börja med, är även sugna på tips på sevärdheter och annat kul man kan åka till.

:dog:

Trosa hamn är trevlig med många promenadmöjligheter.
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

Vi tycker Nyköping var en fin stad att promenera i, ställplatsen låg rätt till också. Var där förra året och vad jag minns så kostade stpl inget.
Bengt
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

Vadstena, ca 25 mil om det inte är för långt, underbart ställe för hund långa strandpromenader med flertal stolpar och hundpåsar på, ett stort fält att låta vovven springa lös, och en liten mysig statsdel för husse o matte.

/Pelle
 
F

F.d. 50663

Guest
Sv: Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

Skulle gärna tipsa om femöre fiskehamn i Oxelösund. Stort naturreservat att vandra i. Trevlig kille som driver stället också. En favorit hos oss :spinny:
 

Cattis.st

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Västerås
HBK-Nr
22778
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

Vi är också helt nya med husbil samt en hund. Har heller aldrig haft husvagn så allt är helt nytt för oss. Vi har bara hunnit med två helger i november. Vilsta camping i Eskilstuna är helt ok. Bra mat också på restaurangen som har öppet till 19.00 (tror jag) på lördagar. Där finns fina områden att ströva runt i. Vi tycker det är lite svårt att hitta ställen under vintern att åka till. Vill ju gärna ha tillgång till el m m under denna säsong. Bättre på våren då man kanske kan prova lite annat.

Tacksam för tips och råd från er som är mer vana. Tror det finns jättemånga som har erfarenhet, både bra och dåliga.
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Sv: Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

Skulle gärna tipsa om femöre fiskehamn i Oxelösund. Stort naturreservat att vandra i. Trevlig kille som driver stället också. En favorit hos oss :spinny:
En otrevlig typ som kräver betalt även om man inte står på ställplatsen.
 
F

F.d. 56211

Guest
Sv: Ställplats med fina omgivningar för hundpromenader

Hej.
Vi är också rätt nya husbilsägare och Skoklosters slott ligger superfint vid vattnet och är perfekt för hundpromenad. Det är gratis att stå där vid parkeringen och blicka ut över vattnet. Vi var även i Västerås hamn och stod där fast inte inne på ställplatsområdet utan på parkeringen utanför tillsammans med flera andra husbilsentusiaster. Kostade några kronor som man betalade i en parkeringsautomat. Vi övernattade där och det var fint att promenera i och omkring hamnen. Lycka till
 
Toppen