• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser i Tjeckien, Slovenien, Ungern

Maristen

FD HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
37611
Medlemskap
2023
Hej, har precis blivit medlem då vi tänkte ta husbilen ner till Italien i sommar, via Tjeckien, Ungern, Slovenien. Jag kan inte hitta några utmärkta ställplatser där på kartan här. Gör jag något fel?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ställplatsappen är bara för Medlemmar, går alltså inte att använda för Intresserad. Men varför inte betala 100:- årsavgift och bli medlem i klubben?

//Michael, medlem
 

bonils

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Upplands Väsby
Hej, har precis blivit medlem då vi tänkte ta husbilen ner till Italien i sommar, via Tjeckien, Ungern, Slovenien. Jag kan inte hitta några utmärkta ställplatser där på kartan här. Gör jag något fel?
Hej ! Använd part4night appen för att hitta campingar/ställplatser. Den appen täcker Europa bra. Generellt finns mer campingar än ställplatser.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.774
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Var finns de personliga erfarenheterna kring ställplatser och campingar i Tjeckien, Slovenien och Ungern? Kom igen! :)
 

plastpelle

HBK Medlem
Inlägg
3.676
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
948
Medlemskap
2024
Var i charmig by när vi åkte till Croatia för ett par år sedan i Tjeckien hette cesky crumlov tror fanns ställplats vid busshållplatsen sen gick en promenad till staden som är en borg där floden gör en runda
 

Rune Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
19579
Medlemskap
2024
Jag är just hemkommen från en kombinerad jobb och vinresa till Österike, Slovenien, Ungern, Slovakien och Tjeckien. Till största delen har jag fricampat och använt park4night vilket har funkat perfekt. de officiella reglerna varierar lite, men med känsla av var man väljer att övernatta så är det inga problem. Vignjet är obligatorisk i dessa länder om man närmar sig motorvägar och kringleder runt större städer. Då jag visste att jag bara skulle köra på mindre vägar i Sloveinen så avstod jag från att köpa vignjet där. Det var påtagligt få husbilar och jag rekommenderar Er att resa dit på för och eftersäsongen om ni inte vill trängas och svettas.
 
Toppen