• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Karosseri spiralfjädrar ducato 1988

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
någon som har bytt spiralfjädrar på en 1988 års ducato som vet vilket original nummer det är på dom? det jag vet är att det ska vara 1800kg. jag har ringt fiat och en massa verkstäder men dom får inte fram någonting för att bilen är för gammal!
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej om du vet att det är 1800kg som du skall ha så har du ett flertal fabrikat här. En bit ner finns Lesjöforsfjädrar och lite längre ner finns förstärkta Lesjöfors, plus ett antal andra eftermarknadsfabrikat.
Fjädrar ducato.JPG

M.v.h. JANKRO.
 

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
Hej om du vet att det är 1800kg som du skall ha så har du ett flertal fabrikat här. En bit ner finns Lesjöforsfjädrar och lite längre ner finns förstärkta Lesjöfors, plus ett antal andra eftermarknadsfabrikat.
Visa bilaga 194872

M.v.h. JANKRO.
hej! jag har försökt hos autodoc också det står att dom finns i lager men jag har beställt dom och betalat men sedan kommer det ett mail som säger att dom inte går att beställas
 

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
samma fjädrar har jag beställt nu hos bildelaronline24.se så jag chansar att dom passar och att dom har dom hemma. tack för svar. det var du som hjälpte mej med vindrutetorkarmotorn också! det funkar perfekt nu! tack för det tipset också. häls Ruben
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, det kan ju hända att vissa fabrikat inte kan levereras men de flesta internetfirmorna brukar ha koll på det och ha rödflagg på de fabrikaten.
Om det inte funkar så skriv och fråga vilket fabrikat som finns klart för leverans.

Det kanske går att ta Lesjöfors Art. nr. och ge till Mekonomen men då kan prisbilden ändras drastiskt så se upp.

Meknomen skulle ha 875:- för en Lesjöforsfjäder till en Fiesta, så jag skickade efter en Lesjöfors från Tyskland för... 178:- i stället.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 22252

Guest
Autodoc och bildelaronline24.se är samma tyska företag de förekommer under en massa olika sidor men det är alltid autodoc som är originalföretaget. Förmodligen samma fjädrar som sitter på min bil eller hårdare har ju ingen alkov står 1555kg på framskärmen. Finns/ fanns en firma i närheten av nykarleby de gjorde fjädrar men de kallades resårer där.
 

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
Autodoc och bildelaronline24.se är samma tyska företag de förekommer under en massa olika sidor men det är alltid autodoc som är originalföretaget. Förmodligen samma fjädrar som sitter på min bil eller hårdare har ju ingen alkov står 1555kg på framskärmen. Finns/ fanns en firma i närheten av nykarleby de gjorde fjädrar men de kallades resårer där.
om det är samma företag så lär väl inte bildelaronline24.se få fram fjädern heller! men jag får väl vänta och se
 

urbenruben

HBK Intresserad
Inlägg
56
Kommun
Kramfors
Hej, det kan ju hända att vissa fabrikat inte kan levereras men de flesta internetfirmorna brukar ha koll på det och ha rödflagg på de fabrikaten.
Om det inte funkar så skriv och fråga vilket fabrikat som finns klart för leverans.

Det kanske går att ta Lesjöfors Art. nr. och ge till Mekonomen men då kan prisbilden ändras drastiskt så se upp.

Meknomen skulle ha 875:- för en Lesjöforsfjäder till en Fiesta, så jag skickade efter en Lesjöfors från Tyskland för... 178:- i stället.

M.v.h. JANKRO.
jo priset kan ju skilja mycket! jag pratade med en fiat verkstad och dom sa att dom kanske kunde få tag i fjädrar men det skulle ta 3 veckor och dom kostade 1900kr st och något nr på fjädern hade dom naturligtvis inte.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.518
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej, dyrare men bättre än inget, Axel Augustin i Tyskland.
Klicka på Fiat Professional, klicka på rätt Ducato, sedan framvagn m.m.


M.v.h. JANKRO.
 
Toppen