• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spegelvända bilden

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag köpte två AHD kameror till min kameraövervakning på hb.
Jag beställde backåt kameror, men fick två front kameror... Och då blir bilden fel om jag monterar dem bakåt
För många år sedan kunde man växla kablen video och minus från kameran för att spegelvända bilden...
Denna kamera har 4 kablar varav två är 12v in, de andra två är minus och video från kameran. Vissa kameror har samma minus som 12v in.... Och då går det inte att växla på trådarna...
Jag vet ej heller om 12v minus är kopplad med kamerans video minus inne i kameran då den inte går att öppna...
Att begära nya av säljaren ser jag som mycket svårt då jag fått tillbaka köpesumman och behåller kamerorna.
Det finns ej heller någon "klippkabel" som vissa kameror har för att spegelvända bilden...
Och jag vill inte chansa ifall jag skulle bränna camera...även om jag fått dem gratis....
Kanske någon här på forumet har en susning

Tack på förhand
Peter
 
F

F.d. 22252

Guest
Vända videon borde ju gå att göra i monitorn eller programvara till den.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Vända videon borde ju gå att göra i monitorn eller programvara till den.
Det är precis som du skrev.... Men hur gör du i en dvr som har 4ch.... Vänder du bilden i monitorn så blir kanske de tre andra bilder felvända... Det är därför vissa kameror har möjlighet att vända bilden.
 
Toppen