• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanien

F

F.d. 16701

Guest
Hej undrar om någon vet om det är fritt fiske från kusten som i Svergie eller man måste lösa något kort . Finns det någon fisk där eller jag har tänkt fiska ut med kusten från Alicante till Portugal kanske hoppas på svar . Kanske och vad bete eller drag man skall ha. Skit fiske på er
:santa-5-icon: Thomas
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.554
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Spanien

Brukar vara i Torrevieja där fiskar folk från stranden.Dom fiskar med haspel och ett ganska långt spö. De brukar få små silverfärgade fiskar(lik sillen) Har svårt att tro att du behöver fiskekort, När du ser en fiskare är det bara att gå ned och titta vad de har för agn. Jag tror att dom bottenmetar, då kan du ha räka som bete eller om du får tag i sandmask.
Skitfiske på dig
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Spanien

Fisket är fritt längs kusten i Spanien. Det är faktiskt en stor sport här.
Man fiskar på ett lite annorlunda sätt. Vi spinnfiskar i Sverige medan man i Spanien fiskar på ett sätt som jag skulle villa kalla kustmete! Man agnar och kaster ut, sen väntar man på napp. Många har flera spön på gång samtidigt.
Ofta fiskar man på kvällen och natten, då har man lysande spötoppar.
I många städer kan man köpa levande agn i automater.
Här finns välutrustade fisktillbehörsaffärer.
Lycka till
 
Toppen