• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spanien 15000 kr i böter vildcamping

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Spanien 15000 kr i böter vildcamping

Sådana "bötes"-skiltar satt lite överallt längs stränder och framför allt runt ställplatser & campingar i södra Spanien (Costa del "nånting", men runt Almerimar i alla fall). Bara att respektera, checka in eller köra vidare...
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Spanien 15000 kr i böter vildcamping

Tydligen inte bara i Sverige som man "jagar" husbilar
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Spanien 15000 kr i böter vildcamping

Bara att köra vidare eller ta och hitta en betalplats.

Jojje
 

Essal

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2024
Sv: Spanien 15000 kr i böter vildcamping

Efter att övervintrat i Spanien flera vintrar har jag full förståelse för detta. Har sett h-bils ägare smyga ut i buskarna, lyfta på brunns lock o mycket annat för att tömma toa. Skräp slänger man där man står i någon buske, grå vatten släpper man ut i sanden när man fri kampar. Men "Jag/vi behöver inte stå på en plats där vi måste betala, vi har allt med oss" det är frihet att fri campa. Detta sker också väldigt ofta i Sverige, klart vi skall ha möjligheten att fri campa, men det måste ske under ansvar.
Lasse
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Spanien 15000 kr i böter vildcamping

Två saker stör ordentligt. Vi har samma åsikt om asfaltsarbetare och liknande i Sverige.

1. Man boar in sig i stort antal under lång tid på områden där vanliga tillfälliga besökare inte känner sig välkomna.

2. Man skräpar ner och kapar vatten, ström och tömmer i brunnar och annat.

Tror inte något land gillar att det kommer "folk från andra länder" som utnyttjar ytor som egentligen är till för annat.

Men man kan ju sköta det snyggt. man behöver ju inte störa, vilket man ofta gör om man klumpar ihop sig och står länge. Spanien har ju massor av GRATIS:D ställen med tömningsservice, där man är välkommen. Men dessa ligger ofta inte vid stränderna


https://www.campercontact.com/en/spain.aspx?filter=|200|301&map=1&rp=1#content
 
Toppen