SOG

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Hej
Är det någon som monterat en SOG på en Adria Matrix Supreme 700 SL 2019?
Toan är en Thetford C250 och det är jäkligt trångt mellan toatanken och luckan.
Det ryms inte en dörrmonterad SOG-fläkt mellan tanken och dörren.
Jag har monterat SOG på våra tidigare bilar och skulle gärna montera en på den nya också.
Har köpt en SOG typ F.
Finns det någon som har nån ide’?

Roffe i Östersund

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
9408
Nu kommer inte jag ihåg hur min ser ut, men kan den inte sitta på utsidan av dörren istället för på insidan?

Knut

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Normalt finner en plass for slange og slangetilkoblingen noe sted på døren, selve viften sitter forsenket i døren. På biler med tynne vegger kan det bli trangt, men ved riktig valg av plassering så skulle det fungere.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Jag skulle kunna tänka mig en SOG även hemma, på fullt alvar! Den suger ut gaser så pass effektivt att man inte alls kan jämföra med frånluften hemma.

Vi har takgenomföring för avluftning och slipper tänka på kolfiltrar. Allra värst borde det dock vara att blåsa ev. odörer genom kassettluckans dåliga ”kolfilter” rakt ut till närliggande granne vid varje toabesök. Som bäddat för konflikter...

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Det finns utrymme för SOG på luckan även om det är trångt,hade samma tankar men provade och den fick plats,uttaget upp vid handtaget räcker för fläkten.

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Istället för att öppna en ny tråd så skriver jag här, passar den här motorn rakt ner i Sog II filtret?
Vore också snällt om någon kunde mäta diametern med ett skjutmått på sin motor eller ge mig måttuppgifter via någon hemsida. Den totala höjden skulle jag också behöva veta.

Jag har mailat ett tillbehörsbolag för campingprylar men har inte fått något svar!

Jag har redan en sogmotor likt bilden som jag lånat på nätet, där ser man motorn i direkt anslutning till filtret.

Toppen