• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Smygehuk hmmm

F

F.d. 6185

Guest
Tänkvärd tanke :wink:
skulle säkert vart i gnällfilen ist'llet men jag fick mej en tänkvärd tanke när jag den 1 juli skulle parkera vår lilla husbil på ställplatsen o Smygehuk.
Där stod en fin rad mot havet men bredvid en Eriba satt ett äldre par som såg ut att ha de mysigt.
Tänkte eftersom det säkert hade blivit ca 5meter kvar mellan deras bil och vår så rullade jag in.
men som jag alltid gör öppnade jag rutan och stack ut huvudet för att säja hej och att det är väl ok om jag parkerar här? :wideeyed:

MEN nehepp söörru.
då svarade (ursäkta surtanten) nää för då blir det för trångt så det går inta alls bra.......
jag blev så jädra ställd så jag bara backa ut, svor å åkte till en överfull plats i Ystad som jag välkomnades in i en liten ruta med ett leende från grannen.
Så ska de vara:wink: jag hade fått låna grillen åxå om jag hade vart hungrig

Skönt att få skriva av mej denna irriterade tanke
kram från mej..
 

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Smygehuk hmmm

Hej..
Trist bemötande..
Jag brukar säga, - Ställ inte en fråga där du vet svaret, eller inte vill höra svaret..!
Men det är inte alltid man är mentalt förberedd på trista svar bland husbilsfolket..
Fanns det plats behövde du väl inte fråga.. vad jag vet finns det väl inga rutor än där nere.. Men Ystad är ju alltid svårslaget..
Lycka till nästa gång..
Libom
 
F

F.d. 6185

Guest
Sv: Smygehuk hmmm

Nä inte hade jag behövt fråga men jag tycker ändå att ett litet vänskapligt hej är helt rätt när man rullar in vare sej de är i Sverige eller nere i France.
men man lär sej så länge man lever ha ha.
Trodde faktiskt att det fanns goa äldre damer i husbil för dom finns ju överallt annars..
Och nä det finns inga rutor och jag kunde backat 10 meter å ställt mej mitt på gräsplanen ...men varför skulle jag stå där när det fanns en "ruta" till mej bredvid surtanten :D

Smygehuk är färdigbesökt av mej..
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Smygehuk hmmm

Varför då,"surtanten" bor väl inte där permantent? :confused:

Det är ingen campingplats utan en parkering så kravet på 4 meter mellan husbilarna är inget måste. :)

Helgen innan (29-30 juni) körde vi förbi och kollade, då var det spelmansstämma där och platsen var helt full av husbilar.
 
F

F.d. 6185

Guest
Sv: Smygehuk hmmm

Men duuu Agnetha.. ja skrev om en surtant ju :wink: inte om dej.

Å de är rätt hon bor ju inte där men min irritation tar lång tid på sej att rinna ur mej.
men sen kanske jag återkommer dit .

Kram
 

LarsGN

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
4621
Medlemskap
2024
Sv: Smygehuk hmmm

Oj vad trist med ett sådant bemötande
Jag har en Eriba men jag var inte i Smygehuk den 1/7 vi var på semester på Öland
Lars & Jane
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Smygehuk hmmm

En del tror sig äga världen, tyvärr är de ofta i avsaknad av empati.:rolleyes:
 
Toppen