• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SMHI inloggning

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Har kört fast inkl. SMHI ,går plötsligt ej att logga in på hemsidan !?
Så här står det :

Kan inte nå den här sidan
Det verkar som att www.smhi.se avbröt anslutningen


Prova att:
ERR_CONNECTION_CLOSED

Vet att det finns stort kunnande här på forumet och undrar om någon har en lösning ?
Allt annat funkar !

Jojje
 
F

F.d. 4220

Guest
Börja med att logga in med en annan webbläsare eller använd "Privat läge" (som kan heta lite olika beroende på vilken webbläsare du använder).
Båda dessa metoderna gör att du inte använder sparad info utan loggar in "rent".

Fungerar det, har det blivit nått fel på den data som sparas temporärt på din dator/mobil. Detta kan i så fall behöva rensas bort.
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Är troligen som STAC skriver kör du Chrome så gör så här.


Chrome
  1. Klicka på anpassningsikonen i webbläsarens verktygsfält.
  2. Välj Inställningar och sedan Visa avancerade inställningar.
  3. Under Sekretess klickar du på Ta bort webbinformation.
  4. I dialogrutan som visas markerar du kryssrutorna för de typer av information du vill ta bort. ...
  5. Välj Rensa webbinformation.
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Ok skall prova,det konstiga är att det är likadant på min laptopp också win 10 men på min gamla win 7
är det inga problem ? Samma fel på både Chrome och Edge !

Jojje
 

MogensPJ

FD HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Luleå
HBK-Nr
30782
Medlemskap
2022
Kan vara routern som behöver en omstart.
Hjälpte en där Nordea inte fungerade, allt annat gick hur bra som helst.
När jag testade från min telefon fungerade det inte heller så routern startades om, därefter fungerade det igen.
 

MogensPJ

FD HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Luleå
HBK-Nr
30782
Medlemskap
2022
Testade just från min dator win10 och chrome där fungerar det.
Har du möjlighet att slå på internetdelning via telefonen och ansluta datorn till den?
 

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Ja Firefox funkar,men vad är det med de andra,en gemensam nämnare är Win 10 och SMHI !?

Jojje
Min erfarenhet är att det inte behöver vara " fel" på dina grejer. Jag hade problem att komma in på Nordea vid ett tillfälle och efter långa samtal med deras data killar så säger de att de inte alltid hinner uppdatera sin webblösning i samma takt som det kommer säkerhets uppdateringar i chrome, edge osv därför bör man testa med tex Firefox eller någon annan innan man börjar plocka ner och letar fel i sina egna grejer.Så kan det ju vara med SMHI också.
 

jojje

HBK Medlem
Inlägg
851
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2024
Kan vara routern som behöver en omstart.
Hjälpte en där Nordea inte fungerade, allt annat gick hur bra som helst.
När jag testade från min telefon fungerade det inte heller så routern startades om, därefter fungerade det igen.

Har startat om routern men det hjälper inte !

Jojje
 
F

F.d. 22252

Guest
Mitt recept för att undvika problem är att stänga av defender och win update. Kommer upp lite popvarningar men det struntar jag i.
 
Toppen