• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slitage pilotstol

LPer

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
25403
Medlemskap
2023
I husbilen har vi pilotstolar av fabrikatet Aguti GIS-liner.
Ett problem som kommit är att ytskiktet på ryggstödens kanter och sits börjat ramla av.
Vet inte vilket material det är, skall väl se ut som en skinnimitation eller något åt det hållet.
Tänkte först att det är överdrag som gäller så man slipper se det fula men igår så fick jag av en slump se ett företags hemsida som säger sig "renovera/rekonditionera" denna typ av "slitage".
Företaget heter Colorglo.se och verkar finnas på flera platser i landet.
Någon som har haft samma problem och har en bättre lösning eller någon som har erfarenhet av Colorglo?
 

Bilagor

  • Stolslitage bild1.jpg
    Stolslitage bild1.jpg
    1,5 MB · Visningar: 54

BengtR

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29219
Medlemskap
2024
Upplever detsamma. I år har förarsätet flagnat rejält. Små flager flyger omkring så fort det fläktar. De finns nu i hela bilen t.o.m. i sängkläderna.
Jag trodde att alternativen byta eller sätta på överdrag.
Jag har ingen aning vad varken det ena eller andra kostar. Vet du.
Hälsningar
BengtR
 

LPer

FD HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
25403
Medlemskap
2023
Upplever detsamma. I år har förarsätet flagnat rejält. Små flager flyger omkring så fort det fläktar. De finns nu i hela bilen t.o.m. i sängkläderna.
Jag trodde att alternativen byta eller sätta på överdrag.
Jag har ingen aning vad varken det ena eller andra kostar. Vet du.
Hälsningar
BengtR
Hej BengtR,
Vad överdrag kostar beror ju på vad man skall ha.
Det jag funderade kring var om någon i klubben har erfarenhet av Colorglo, om det fungerar och är lösbart.
 

BengtR

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
29219
Medlemskap
2024
Forstod det men funderade ändå på pris i förhållande till nytt eller överdrag. Såg att de hade många företag. Ska kolla när jag kommer hem. Ingen aning om 3-4000kr för ett säte är rimligt. Skall prata med AutoCaravan när jag kommer hem. Det som jag ser som frågetecken är att det finns mycket att läsa men det ser ut att komma från samma ställe.
Hälsn
BengtR
 
Toppen