• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol Slangbrottsventil

F

F.d. 14324

Guest
Hej.
Jag skulle vilja montera slangbrottsventiler i min husbil.
Enligt bilden nedan: till vänster har jag en slang med 1/4" gänga. Till höger POL-anslutningen till flaskan.
Jag skulle vilja klämma in en slangbrottsventil där, någon som känner till någon som antingen passar mellan min slang och min pol-anslutning?
Elller om det finns någon kombinerad slangbrottsventil/POL-andlutning som skulle kunna fungera i mitt fall?

IMG_20200505_103733.jpg

Mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Jag slog till slut till på ett par nya slangar med slangbrottsventiler, det var inte riktigt tanken från början men efter att ha vridit och vänt på min nya regulator och nya filter konstaterade jag att jag ändå behöver bygga om allt.
Anders vid Alugas fixade fram nya slangar från GOK åt mig, det blir perfekt när det är klart. :)

IMG_20200518_151702.jpg

@STANTON, de slangbrottsventiler du länkade till, jag läste bara snabbt men arbetstrycket driftstrycket de har får mig att tro att de ska vara placerade efter regulatorn.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen