• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slå följe till Sorsele

F

F.d. 29908

Guest
Hade tänkt åka upptill Sorsele och fiska den 4 september, kommer att fiska främst i Vindelälven, i lite olika forsar. Ska även fiska i Olsbäcken, där det ibland kan vara bra med harr. Tänkte om det är ngn som skulle villja hänga med, så hör av er.

//Michael Grahn
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Slå följe till Sorsele

Du får säkert jättefint fiske. Men akta dig för E45 mellan Sorsele och Arvidsjaur. Det är en rysare. Kolla att vägarbeterna är klara.
Mats
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Slå följe till Sorsele

He ge lugnt, har fullständig koll. Kör inte E45:an, utan väg 363 via Vindeln, Åmsele, Vindelgransele och Blattnicksele. Hade tänkt åka till Ammarnäs men man lägger om 363 mellan Sorsele och Ammarnäs, så det får vara för i år.
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Slå följe till Sorsele

Vet du något om bra torrflugefiske i Vindeln? Mats
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Slå följe till Sorsele

Har inte fiskat så mycket i och omkring Vindeln, men i forsen vid Sotarns fd anläggning, tror att den heter Vännfors. Där vet jag att många fiskar, finns en fin forsbacke som säkert skulle passa för det fiske du söker. Detta är ju en bra bit söder om Vindeln, nästan nerevid Vännäsby. Sedan har du ju Ekorrsele som ligger uppströms Vindeln, skulle tro 4-5 mil är det dit. Det ligger uppströms Hällnäs och du svänger av 363 i Strycksele och då har du en dryg mil till Ekorrsele. Där finns det flera fina forsar och där har jag flugfiskat i slutet av 70-talet, och där finns det flera fina harrsträckor där man kon fiska med torrfluga. Vid Ekorrsele finns det även en riktigt fin plats att stå med husbilen, man kör över bron om man kommer från Hällnäs/Strycksele och 100 meter efter bron svänger man vänster ner mot älven. Det är en stor öppen yta, som har varit ett timmerupplägg ngn gång i tiden.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Slå följe till Sorsele

He ge lugnt, har fullständig koll. Kör inte E45:an, utan väg 363 via Vindeln, Åmsele, Vindelgransele och Blattnicksele. Hade tänkt åka till Ammarnäs men man lägger om 363 mellan Sorsele och Ammarnäs, så det får vara för i år.
------------------------------
Har en kompisa som iförrgår åkte upp till sin stuga i Ammarnäs.
Det är inte alls så mycket vägarbeten på vägen mellan Sorsele och Ammarnäs.
Ca 5-6 st ställen på 100 till 400 m med bra grusväg.
Så det är bara att tutaåköra till vackra Ammarnäs - Rockande Sames hemby. :)
Dvs SvenGösta Jonsson.
 
Toppen