• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skattesänkning

Labic

HBK Medlem
Inlägg
283
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
717
Medlemskap
2024
Läste i tidningen "Allt om husvagn & Camping" ett test av nya Morelo Empire Liner 110 GSB. pris ca 5 milj o en totalvikt på 15000 kg. Dessutom var den skattebefriad!!
Funderar på att byta o sälja min Hymer Exsis och köpa Morelon.
Då kommer jag att spara 7000kr i fordonsskatt. Inte dumt va??

Lars
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Skattesänkning

Precis samma "tänk" ligger bakom faktumet att försäljningen av nya husbilar kommer att upphöra totalt när den nya skatten hoppar igång nästa år. Branschen och fritidsintresset kommer att dö över en natt. ;)
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Skattesänkning

Läste i tidningen "Allt om husvagn & Camping" ett test av nya Morelo Empire Liner 110 GSB. pris ca 5 milj o en totalvikt på 15000 kg. Dessutom var den skattebefriad!!
Funderar på att byta o sälja min Hymer Exsis och köpa Morelon.
Då kommer jag att spara 7000kr i fordonsskatt. Inte dumt va??

Lars

Måste vara en bil som inte släpper ut några avgaser. Förresten släpper min 7,4 liter stora V8 heller inte ut några avgaser, för den är också skattebefriad.:) . Finns ingen rättvisa i världen.

/M
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Skattesänkning

Tanken slog mig just, skulle kunna väga upp min hb med ca 500 kg och få skattebefrielse med 8000:- skr samma motor men lite tyngre och mer utsläpp men får nog skynda mig innan dom hittar på något nytt spektakulärt, dom jobbar väl på uppdrag av regeringen så ............... :confused:
 
Toppen