• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skador på taket.

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
:mcride: Hej! Jag undrar om det är någon som vet hur försäkringsbolagen ställer sig till skador på taket efter en "hagelskur".Fick en hel del skador i veckan:mad: .

Ce-eN! HBK-medl. 632
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Skador på taket.

Det finns ingen mer än ditt eget bolag som kan ge korrekt svar i ditt fall, så tala med skaderegleringen där.
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Skador på taket.

:mcride: Tack för svaret! Jag tänkte att det kanske var någon annan som blivit utsatt för detsamma. Och har fått besked om hur deras försäkringsbolag ställer sig till den typen av skador.

Ce-eN!
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Skador på taket.

Jag har också råkat ut för detta, mitt försäkringsbolag tog skadan utan problem, bra med ett skade datum.
 

Ce-eN

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2025
Sv: Skador på taket.

:mcride: Nu har jag haft kontakt med mit försökringsbolag. Fick besked att de tog skadorna.:twitcy: (3000:- i självrisk) :mad: Så nu är det bara att hitta någon som har tid och kan utföra jobbet. Ce-eN!
 

telijej

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2024
Sv: Skador på taket.

Jag har en Hymercamp 564 född 1997 som jag köpte under år 2000. Vid köpet i Skåne var taket skadat av hageskur med ett antal intryckningar ca 5-10 mm. Säljaren hade arbetat fram reglering av skadan med försäkringsbolaget. Jag behövde bara leta reda på en verkstad som kunde klara jobbet samt lämna in bilen under minst en vecka. Jag tvekade en hel del innan jag lämnade in bilen. Skulle det bli följdskador? Var det någon nytta med det ur värderingssynpunkt.
En liten buckla i motorhuven gjorde att jag lämnade in bilen. Motorhuven är fortfarande perfekt lackerad.
Redan efter något år såg jag att lacken börjat släppa lite bakre slutet av taket mot bakstammen.
Nu 7 år senare är det ett antal tyfus-fläckar på taket till alkoven. Lacket har släppt från underliggande ytbehandling. Jag vet fortfarande inte om det var värt besväret. Bilen är nu 10 år.
Jag skall försöka lägga in två nytagna bilderfläckarna på taket.
Hälsnningar Jan-Evert

IMG_0861 (2).JPG

IMG_0863.JPG
 
Toppen