• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ska åka till Norrland behöver fylla gasol

Wessly

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Sala
HBK-Nr
25066
Medlemskap
2024
Har två p11, en tom och den andra halvfull så måste köpa mer. Frågan är vart efter norrlandskusten det är billigast?
Åker via Avesta, Sandviken tänker gå på E4 i Gävle fortsätta upp till Skellefteå.
Klarar mig nog ett par nätter om det inte blir jättekallt, vill inte stå på ställplatser och betala för el utan använda pannan.
Har ni några bra tips?
 
F

F.d. 14324

Guest
Gasolautomater klarar inte PA11, bara stål och komposit.
Lite tilläggsinfonstion bara. :)
Det stämmer, det finns normalt sett inte PA11 i gasolautomterna, men det slutar inte där.
I de gröna automaterna som gasolgöteborg ställt ut kan man normalt sett byta P11, PC10, P6 och PC5.
I de röda automaterna som Linde ställt ut (tidigare hette de AGA) så kan man bara få ut PC10 och PC5, man kan inte få ut en P11 ur dem. Däremot så kan man byta in sin P11 i dem om man accepterar att få en PC-flaska med sig istället, kan ju vara okej om man har kris.
Vidare så finns det några andra företag som också ställt ut ett antal automater men mindre variationer i utbudet, PC10 tror jag dock man törs påstå att det finns i alla automater, om de inte är slut för dagen.
 
Toppen