• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Singlarnas vår är här!

F

Flow

Guest
Jag säger som Karlfeldt: "Nu är den stolta vår utsprungen, den vår de svaga kalla höst."

Hösten är singlarnas tid: vi ställer inte "av", vi ställer "till" med fest och aktivitet!

Uppdatera gärna oss stackare som inte insett vitsen med FB, om vad som är på gång nu i höst: Gåsamiddag på Österlen? Svamptour i Småland? Höstvandring på Hanö? Kulturtur till Vandalorum? Drevjakt i Halland? Laxfiske i Vättern? Hundvandring på Alvaret på Öland?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

Händer inget på FB just nu, förutom att vi(läs jag ;) ) är avundsjuka på de av oss som haft möjlighet rulla ner till värmen över vintern :D

Håller på och husbilsträna värsta energiska yrvädret till valp. Har haft sammanlagt 9 hundar o 4 av denna ras, men den här lille charmknutten tar priset. Så än så länge blir det bara kortare dagsetapper med HBn med många rastningspauser. Blir det nån träff inom "dagsetappsavstånd" dvs inom Skåne kommer jag o hundarna gärna!

Vill komma in.jpg
 

Ronnie 690

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
690
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

visserligen är jag ute ur FB och singlarna men tänker mig ut i helgen..gärna i Skåne...
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

visserligen är jag ute ur FB och singlarna men tänker mig ut i helgen..gärna i Skåne...

Ska vi ses nånstans på "halva vägen" o ta en fika, eller var har du tänkt dig åka? Kokar du kaffet tar jag med fikabröd (om du inte vill ha pulverkaffe ;) )
 
F

Flow

Guest
Sv: Singlarnas vår är här!

Härligt att läsa om ert möte :)
Jag lämnar på rostskyddsbehandling över helgen och är därför strandsatt i Växjö.
Gåsamiddag nästa helg vore toppen, äts det inga sådana nuförtiden i Skåne?!
 

Ronnie 690

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
690
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

Jodå visst äts det gås..helgen den 10 nov är det visst "gåsahelg" tror jag..

kan tyvärr inte nästa helg..är inte i skåne...men ställer gärna upp annan gång..
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

Kan rekommendera Ängavallen. 26 oktober till och med den 22 november serverar de Sveriges enda 100 procent ekologiska gåsamiddag. Populärt, så man bör nog boka
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Singlarnas vår är här!

Jag säger som Karlfeldt: "Nu är den stolta vår utsprungen, den vår de svaga kalla höst."

Hösten är singlarnas tid: vi ställer inte "av", vi ställer "till" med fest och aktivitet!

Uppdatera gärna oss stackare som inte insett vitsen med FB, om vad som är på gång nu i höst: Gåsamiddag på Österlen? Svamptour i Småland? Höstvandring på Hanö? Kulturtur till Vandalorum? Drevjakt i Halland? Laxfiske i Vättern? Hundvandring på Alvaret på Öland?

Bra Flow, du verkar ha en massa bra idéer. Kul om det händer något här på singlarna hbk. Inga planerade evenemang finns på singlarnas Facebook nu men vi är många där som håller kontakt och berättar lite vad vi har för oss.
Men nu har vi ju hela långa vintern på oss att planera in en massa roliga aktiviteter till nästa säsong.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

Vad sägs om en singelträff nånstans i Spanien eller
Algarve när jag kommer ner i vår? ;)
Husbilsanim.gif
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

Mitten/slutet av Mars kanske. Beror på både jobb o väder. I våras gav jag mig av med väldigt kort varsel. Det enda jag vet är att Påsken ska spenderas på Algarve, men den är sen i år (slutet av april) så jag hoppas kunna vara ett tag både i Spanien o Portugal innan dess.
 
F

Flow

Guest
Sv: Singlarnas vår är här!

Vad sägs om en singelträff nånstans i Spanien eller
Algarve när jag kommer ner i vår? ;)
Visa bilaga 77112

Topp! Fast risken är att jag vid det laget antingen är i alperna och åker skidor, eller redan är hemkommen. Preliminärt avresa söderut (skidor i alpmassivet först) i mitten av december och sedan Portugal följt av Gibraltar. Från mitten av januari till mars i Alicante med omnejd.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Singlarnas vår är här!

Alicante i mars låter bra. Det var rätt kallt under nerresorna både i höstas o våras så jag blåste på och första riktiga stopp blev just Alicanteområdet. Där fick jag byta täckjacka o långkallingar mot shorts o T-shirt :D

Kanske fler som är på hemväg den tiden, eller gör som jag åker ner o möter våren, så det blir en liten singelträff?
 
Toppen