• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sidofönstret går inte att öppna

L

lipet3

Guest
Jag har en Adria Coral 670 SLT 2011, där sidofönstret till höger om bodelsdörren inte går att öppna mer än ca 20 mm. Eftersom rutorna delvis är kupade så blir det för trångt när den ena rutan skall gå över den andra när fönstret skall öppnas.
Så nu undrar jag om det är fler ägare till Adria Coral som har, eller har haft det här problemet? Tacksam för svar.

Se bifogade bilder

P1030659.JPGP1030657.JPG

Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Sidofönstret går inte att öppna

Det är tydligen ett skjutfönster som du har och konstruktionen är sådan att det bara går att öppna till knappt halva fönstrets bredd.

Om du endast kan öppna det 20 mm så är det något fel på fönstret, bör gå på garantin att få fixat.

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Är det inte någon "spärr" som du måste trycka på?för att kunna öppna det .
/Vidhem

T

Teddi

Guest

titta i den skenan fönstret löper i,,min går på utsidan,,
där låg lite skräp av smågrus-pinnar,,ett tips,,

Leif Karlsson

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1751
Medlemskap
2028
Sv: Fel på Adrias sidofönster?

Tvättat bilen med avfettningsmedel??? Då kan glid medlet i gummilisten försvunnit.... Tips spraya lite silicon i glidlisten så kan det hjälpa . hoppas det hjälper dig :)

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Fel på Adrias sidofönster?

Det ser ut som kupningen på ena rutan är felvänd.
Kupningen borde inte gå mot varandra, som det ser ut att göra på bilden.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

På våra Pilote så gick dom öppna trögt och jag hade en plugg i rutan som jag lossade på och släppte ut övertrycket som gjorde att rutan blev kupig sen tryckte jag dit pluggen igen.

Starcadia

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
456
Medlemskap
2025

prova att dra ett körkort el.tankkort mellan fönster och list det kan ha sugit sig fast. ingvar

Toppen