• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Serviceplats husbilar motorvägar Spanien

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Är det någon som vet om vattnet vid servicestationer för husbilar på spanska motorvägar är drickbart. Har nu varit på ett par campingplatser i Spanien men de jag varit på saknar möjlighet att tömma fasta tankar, både grå och svartvatten. Även svårt att fylla dricksvatten. Hänger vattenslangar överallt men med skyltar "ej dricksvatten" återstår en kran som det ej går att koppla slang till och man måste hålla in en knapp hela tiden när man fyller en vattenkanna.
Har varit in på två stationer på motorvägen, tömning av alla tankar perfekt och det sitter en vattenkran, bara att skruva på en gardena adapter och fylla på, men har inte vågat. Är skeptisk till vattenkranar nära platser där toatankar hanteras, jag har sett vad vi kan....
 
Toppen