Dom kanske var 2st som gjorde jobbet. Du fick nog ett års garanti på jobbet och troligen
ett års assistans försäkring också. Det är många punkter på serviceprotokollet som har gåtts igenom
för att din HB skall fungera felfritt i ett år.
Problemet är ju att all info inte finns med när personer tycker att det är hutlösa/ocker/svin dyrt.
Du valde ju att lämna till denna verkstad när du bokade och fick då veta vilka kostnader det rörde sig om.
Du har ju kunnat säga nej och avstått.
Vad jag menar med 2st som gjorde jobbet är att jag kan ha en kollega som just då inte har något
jobb pga att en kund avbokat sin service tex pga sjukdom. Då kan han hjälpa mej och då går jobbet snabbare.
Jag kan även ha en praktikant som gör vissa saker. Då går det ju också snabbare.
Har det känts bättre om bilen hade blivit klar på 3timmar?
Det finns 2-kategorier av kunder. Kat1 tycker att det är dyrt. Kat2 tycker att "väntetid" är dyrt.
Det finns en del som kommer till servicen med tom spolarvätskebehållare och tycker att jag är
en idiot som fyller på 5dl för att testa alla spol/systemen och sedan tar betalt för vätskan.
Men jag tog inget betalt för själva bytet av lampor och torkarbladen.