• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Secury Touch BF 180 SWIB batteri

Jax

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Åstorp
HBK-Nr
32341
Medlemskap
2024
Hej

Lite skumt ämne för mitt första inlägg i forumet men ändå...

Körde hem min första husbil i torsdags. I den finns rubrikens larm som jag inte vet mycket om än en väl tummad kort bruksanvisning. Säljaren Bengt i Örkelljunga visste inget heller. Fjärrkontrllen gjorde inget men lysdioden i nödmottagaren blinkar så någonting är aktivt. Så jag öppnade fjärren och där finns inget batteri och jag kan inte för mitt liv hitta någon ledtråd på stora internet om vad det är för batteri. Avlångt och ett par centimeter långt om man tittat på batterihållaren. Bilen är en B584 från 2001 och larmet har nog suttit i länge. J.R.Larmcenter i Kållered säger bruxen, firman finns tydligen kvar men i Lindome.

Någon som har en susning om vad det är för sorts batteri?

Skulle kunna ringa men inte förrän på måndag och med risken för att de har semesterstängt.
 
F

F.d. 940

Guest
Hej

Lite skumt ämne för mitt första inlägg i forumet men ändå...

Körde hem min första husbil i torsdags. I den finns rubrikens larm som jag inte vet mycket om än en väl tummad kort bruksanvisning. Säljaren Bengt i Örkelljunga visste inget heller. Fjärrkontrllen gjorde inget men lysdioden i nödmottagaren blinkar så någonting är aktivt. Så jag öppnade fjärren och där finns inget batteri och jag kan inte för mitt liv hitta någon ledtråd på stora internet om vad det är för batteri. Avlångt och ett par centimeter långt om man tittat på batterihållaren. Bilen är en B584 från 2001 och larmet har nog suttit i länge. J.R.Larmcenter i Kållered säger bruxen, firman finns tydligen kvar men i Lindome.

Någon som har en susning om vad det är för sorts batteri?

Skulle kunna ringa men inte förrän på måndag och med risken för att de har semesterstängt.
Skulle batteriet kunna vara rund.
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
669
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Hej

Lite skumt ämne för mitt första inlägg i forumet men ändå...

Körde hem min första husbil i torsdags. I den finns rubrikens larm som jag inte vet mycket om än en väl tummad kort bruksanvisning. Säljaren Bengt i Örkelljunga visste inget heller. Fjärrkontrllen gjorde inget men lysdioden i nödmottagaren blinkar så någonting är aktivt. Så jag öppnade fjärren och där finns inget batteri och jag kan inte för mitt liv hitta någon ledtråd på stora internet om vad det är för batteri. Avlångt och ett par centimeter långt om man tittat på batterihållaren. Bilen är en B584 från 2001 och larmet har nog suttit i länge. J.R.Larmcenter i Kållered säger bruxen, firman finns tydligen kvar men i Lindome.

Någon som har en susning om vad det är för sorts batteri?

Skulle kunna ringa men inte förrän på måndag och med risken för att de har semesterstängt.
De i Lindome är väldigt bra att ha och göra med. De ringde upp mig efter att jag skickat ett mejl först med en beskrivning av problemet. Kan vara värt att testa ifall de inte svarar i telefon när du ringer dem.
 

Jax

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Åstorp
HBK-Nr
32341
Medlemskap
2024
A23 passar storleksmässigt men fick plocka ur kretskortet för att se vad som var plus. Lite förvirrande då chipet som är en HCS300 har max matningsspänning 6,3V. Det sitter ett par dioder i serie med batteriplus så det kanske fixar sig ändå. Men jag ska prova Lindome i morgon.

Sedan får jag hoppas att fjärren inte tappat programmeringen.
 
Toppen