• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saknar ett dataprogram

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nu har jag fixat det mesta på min över 10 år gamla dator som jag lämnade kvar i källaren när jag körde söderut för över 10år sedan...
Men ett program till videokortet hittar jag inte.... Har sökt på nätet men när jag klickar på download så är det ett annat program som vill laddas ner...
Det jag söker är
Pinnacle Redstone 5.0
Har du ett liggande får du gärna höra av dig... :bye:

Detta program dök upp överallt när jag klickade på download.

IMG_20210102_141616.jpg
 
Senast ändrad:

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hittade detta men har inte koll på om det är ok. Pinnacle Redstone 5.0 Driver Windows 7 - Download Drivers (superccomputerrepair.com) Gick att ladda ner ovh Windows defender klagade inte. Men jag har inte testat att köra filen.

Tackar.... Men när man klickar på den så är det inte Redstone 5.0.... Utan IObit information Technology.... Ett program som scannar din dator och föreslår uppdateringar..... Som du måste betala för... :swoon:
Detta IObit program kommer upp på alla länkar där jag letar efter mitt program.. :msn_wall: :msn_wall:
 

egonh

HBK Medlem
Inlägg
69
Kommun
Norge
HBK-Nr
23409
Medlemskap
2024
I følge dette forum: Driver til Pinnacle video-kort
Er Redstone 5.0 er også kjent som DC10Plus .


mvh. egonh
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
I følge dette forum: Driver til Pinnacle video-kort
Er Redstone 5.0 er også kjent som DC10Plus .


mvh. egonh

Tack för tipset...... nu har jag suttit flera tim och klickat på många länkar som hänvisar till DC10 plus.... men inte en enda fungerar, laddade också ner DC10 ...med när jag skall starta så säger datorn att DCxxMJPG.sys inte har startad... så jag letade efter denna fil i utforskaren men hittar inte den Hittade sen detta om DC10 plus ... tydligen fungera den bara med XP.. :msn_wall::msn_wall:

no 2.jpg

Untitled.jpg
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Det där kortet är väl från Hedenhös tid. Får man fråga vad du tänkt använda det till?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Det där kortet är väl från Hedenhös tid. Får man fråga vad du tänkt använda det till?

Säkert.... min dator har ståt över 10 år orörd i källaren då jag varit utomlands.... Video capture kortet tänkte jag använda till att digitalisera en massa video filmer från tiden barnen var mindre.... bränna det till en dvd så alla barn kan få var sin :spinny:..... jag har också en video capture dongel som fungerar men bilderna blir då för mycket röda.. (donglen var billig) ....så den är bara skräp..... jag minns att pinnacle kortet överförde video mycket bra utan missfärgning.... så därför skulle det varit bra om jag kunde använda det :yes:

Använde det då med window 7 utan problem

Det finns inte på min dator... hade jag haft D CxxMJPG.sys ... så skulle den varit vid pilen...


Untitled no 3.jpg
 

Morgontrött

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Vara
HBK-Nr
35614
Medlemskap
2024
Prova denna vägen Jag så på någon sida att det skall fungera med Win vista i så fall borde programkompatibliteten i Win 10 klara av det.
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.817
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Köp ett lite modernare kort, de är väl inte så dyra? Elektronik har ett bäst-föredatum :)
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Prova denna vägen Jag så på någon sida att det skall fungera med Win vista i så fall borde programkompatibliteten i Win 10 klara av det.

Tyvärr så är inte detta heller pinnacle :msn_wall::msn_wall:...... utan pinna.....

no4.jpg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Idag har jag öppnat alla länkar som innehöll....... Pinnacle redstone 5.0
99% av alla som sa att de hade programmet gick hit....
no 3.jpg
Och detta är inte Pnnacle redstone 5.0 utan du laddar då ner ett program som scannar din dator och för förslag på uppdateringar... klickar du på att du vill uppdatera så kommer du till en ny sida där de vill ha pengar av dig...... nääää nu ger jag upp.... och tusen tack till er som har lagt ner tid på hjälp.....

Spara man filen och klickar på den så kommer detta upp.....

no 6.jpg
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
700
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Går det inte hitta hos den nya ägaren av pinnacle system??
Kanske hos Avid som de numera är en del av.

Ett långskott,,
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Skall senare prova med en annan sökmotor....

Jag har vänt in och ut på allt på Pinnacle webbplats.. Antagligen är videokortet för gammalt.... Att köpa nytt fungerar inte heller då videokamrorna har rca kontakter.... Allt nytt är usb3 eller hdmi anslutningar :msn_wall:
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag ska ta en titt i mina gömmor! Jag har haft/ har ett kort som ev kan vara samma som du har? I så fall har jag en cd skiva för installation..... men jag tror att vi är tillbaka på Windows 98. Jag har inte mina program där jag befinner mig just nu.... men ska kolla.... kan ta några dagar.
Jag måste kolla vad det står på kortet... jag vet att jag har det kvar någonstans.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Känner igen det där med att inte kunna uppdatera, slängde för ett tag sen 8st gamla androidvärstinglurar som antingen inte gick att uppdatera eller hade för lite minne för dagens appar, så är det i slit o släng tider, känns lite surt :(
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Har letat i mina gömmor och hittat original-CD från 1999. Kan inte garantera att det fungerar med moderna Windows-versioner.

Här fanns tidigare en länk till en mapp på min DropBox som innehåller filerna, men eftersom det då skulle handla om spridning av copyrightskyddat material har jag besinnat mig och tagit bort länken.

I mina gömmor hittade jag även en obegagnad Video Grabber med både RCA-ingångar och S-Video-ingång. En CD med Cyber-Link PowerDirector 9 ligger också i lådan.

Pålle
 

Bilagor

  • IMG_0001.pdf
    183,2 KB · Visningar: 15
  • IMG_0003.pdf
    524,8 KB · Visningar: 10
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Tror du må kjøre 32 bit windows for det kortet og tvangsinstallere drivere som ikke er signerte - XP (og muligens Vista som jeg hoppet over) var siste som ikke krevde signerte drivere. For windows 7 kunne en overstyre ved å være påståelig nok slik at en fikk inn drivere når en brukte 32 bits utgaven. Gamle 64bits drivere fra tiden før signatur kravet fantes nesten ikke.

Men allt håp er ikke ute - det skal finnes Linux drivere for det kortet,. DC10+ capture card on debian (rooot.net)

For å finne kompatibel driver sjekk hvilket chipsett som sitter på kortet. Det finnes for Linux drivere for de fleste. Og DC10 kort finnes i minst 3 utgaver med forskjellige kombinasjoner av chips.
 
Senast ändrad:
Toppen