• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saids Bilförmedling/ peterssonsbil.se

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
Någon som känner till denna HB-förmedlare om de är ok

Hoppas på lite hjälp, Finns i Huddinge?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Skulle inte rekommendera att lämna in min bil till ett företag vars F-skatt är avregistrerad p.g.a. Att man inte lämnat in deklarationen.

2123A1EF-D2FB-43C1-89AA-85E39F78CACD.png
Det här med bilförmedlare skall man vara mycket försiktig med. Under hösten svindlades en del husbilsägare på sina bilar, finns trådar om det här på Forumet.

Skrev tidigare en artikel i ämnet, där jag återgav historien från en av våra medlemmar, som dyrt fick betala för det som var luddigt uttryckt i den finstilta delen av avtalet, som inte alls var det samma som man skriver med stor text i sitt reklammaterial,

Själv skulle jag endast använda ett välrenommerat HRF anslutet företag för en sådan tjänst.

Det är en farlig mark, var försiktig, mycket försiktig,

Tommy
 
Senast ändrad:

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Jag tror en bra grundinställning är att alltid tacka nej till s.k. bilförmedlare som sitter och ringer runt eller mailar privatpersoner på Blocketannonser.

Saids Bilförmedling/ peterssonsbil.se var lite intressant. Det här reflekterade jag över:
  • Hemsidan hade inga annonser på några bilar överhuvudtaget. Är inte det lite konstigt om man nu lever på att sälja bilar? Hur gör dom när dom hittar köpare och ”förmedlar” alla bilar dom söker upp?
    I princip det enda som står på hemsidan handlar om hur säkert det är att lämna från sig bilen.

  • Hemsidan heter peterssonsbil.se men det är ju Saids Bilförmedling??

  • Väldigt vanliga ”trygga” svennenamn på kontaktpersonerna. Är inte dom rätt ovanliga hos bilhandlare idag ändå? Kul också att det finns både en Hans och en Hasse som heter Johansson i efternamn. Undrar om Pettersson som namngett hemsidan har slutat?

  • Som redan nämnts så dyker lite olika spännande saker upp om man googlar styrelseledamoten Said.
Troligen väldigt smart att inte göra affärer med detta ”företag”.
Skrev ihop lite för att hjälpa Google på traven. Kan ju vara fler som blir uppringda...
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Detta säger väl allt

Bolagsengagemang​

Said-Rohman Bishaev har 4 st bolagsengagemang, varav det med högst omsättning är IBN AB .
 
Toppen