• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Sökes: Dåliga helårsdäck/allrounddäck/åretruntdäck

Linglong ska vara fina...

Skämt o sido. Har dubbfria nordiska däck från en stor asiatisk tillverkare. Säger bara. Jäklar vilket fäste på dåligt underlag. Bättre än mina tidigare Nokia.

Allt är inte varumärke för att det ska vara bra.
Nja, ikke alle er like imponerte over egenskapene. Nå er riktignok dette test over sommerdekk til personbiler, og LingLong gjør det overraskende bra i bremsetest på vått underlag, men ellers ble det stryk: Billig-dekk sjokkerer i test
 
Jag la på 4 nya MAXXIS VANSMART SNOW innan vår höstresa 2025. Dom har nu rullat cirka 700 mil och har fungerat alldeles utmärkt.
 

Bilagor

  • IMG_0004.webp
    IMG_0004.webp
    901,9 KB · Visningar: 38
  • IMG_0005.webp
    IMG_0005.webp
    894,7 KB · Visningar: 35
Innan det spårar ur för mycket: Jag är ute efter åretruntdäck/allrounddäck etc. som har bra sommaregenskaper men där egenskaperna på vinterväg är helt oväsentliga.
Det är inte aktuellt att jag ska ut och köra i vinterväglag utan en gardering mot att jag överraskas av ett snöfall i en i övrigt snöfri mars eller december månad. Då kan jag köra vidare när körbanan är i stort sett snöfri och varken polis eller försäkringsbolag (om det värsta skulle inträffa) kan ha några synpunkter på det.
 
Innan det spårar ur för mycket: Jag är ute efter åretruntdäck/allrounddäck etc. som har bra sommaregenskaper men där egenskaperna på vinterväg är helt oväsentliga.
Det är inte aktuellt att jag ska ut och köra i vinterväglag utan en gardering mot att jag överraskas av ett snöfall i en i övrigt snöfri mars eller december månad. Då kan jag köra vidare när körbanan är i stort sett snöfri och varken polis eller försäkringsbolag (om det värsta skulle inträffa) kan ha några synpunkter på det.
Du har nog redan fått svar på detta, välj Michelin eller Continental
 
Jag kör med Continental Van Contact. Jag tycker att det är suveränt med de här däcken, vi är då och då uppe på Småländska Höglandet vid den här årstiden och det har varit åtskilliga gånger som resan startat på barmark men slutat på is och snöbelagda vägar.
Nu kör jag inte fortare än ”lastbilsfart” och det har säkert betydelse men jag tycker att de här däcken fungerar utmärkt på barmark och på snövägarna är de i stort sett jämförbara med många vinterdäck.
Nu är förstås ett rent sommardäck bättre på underlag som de är avsedda för men det skulle vara intressant att se ett ”test” med sommardäck på blandväglag.
 
Tillbaka
Toppen