• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Söker manual / verkstadshandbok Fiat dethleffs 1993

Tholins

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30951
Medlemskap
2021
Hej,
Jag är ganska nybliven ägare av en Fiat dethleffs A522 1993, med 2,5L diesel motorn. Till bodelen följde det med manualer och bruksanvisningar till det mesta men till själva bilen har jag inget alls. Jag har pratat med Fiat Sverige och fick inte mycket hjälp därifrån.
Är det någon som kan hjälpa mig här?
 

Tompan60

HBK Medlem
Inlägg
1.744
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag hade ingen manual till min LMC Fiat 2,5 D. Ringde runt till bilskrotar och fick napp..


Sen kan du kontakta denna kunniga man. Han fixade ett stort lock till vårt golv i duschen som inte ens General Agenten fick fram


Han verkar få fram det mesta...;)
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Jag hittade svenskspråkig manual till min Fiat Ducato här http://aftersales.fiat.com/elum/ ,
Visserligen 2020, men jag fick intrycket att det fanns för äldre också. Fick skapa ett konto för att logga in, och väl inne hittade jag lite annat än bara manualen också.
 

Tholins

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
30951
Medlemskap
2021
Hej, tack för svar. Jag kollade med laga.se men dom hade ingen för tillfället så jag ladda ner den pdf manualen men undrar lite. I mitt motorrum står det på typskylten
motore: 8144.67
någon som vet vilken det är i manualen? U25/651, 661, 673, XUDQA.
 
Toppen