• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Så hittar du ställplatser på vingårdar i Frankrike

jelstein

HBK Medlem
Inlägg
74
Kommun
Leksand
HBK-Nr
20070
Medlemskap
2024
Det börjar dra ihop sig till sommar även om Covid19 gör att man får fortsätta planera. Jag vill dela med mig o organisationen France Passion som bara växer och är helt fantastisk för husbilstrafikanter som är intresserade av vin. En av grundarna är Vigneron Independent som har som krav att medlemmarna ska erbjuda gratis vinprovning och erbjuda vin till försäljning.

Här följer ett youtubeklipp om hur man hittar ställplatser på vingårdar


Hur man hittar ställplatser på vingårdar

Trevlig Helg
Eric Stein
 

Bilagor

  • thumb2.png
    thumb2.png
    534 KB · Visningar: 26
S

Sören-6830

Guest
Det börjar dra ihop sig till sommar även om Covid19 gör att man får fortsätta planera. Jag vill dela med mig o organisationen France Passion som bara växer och är helt fantastisk för husbilstrafikanter som är intresserade av vin. En av grundarna är Vigneron Independent som har som krav att medlemmarna ska erbjuda gratis vinprovning och erbjuda vin till försäljning.

Här följer ett youtubeklipp om hur man hittar ställplatser på vingårdar


Hur man hittar ställplatser på vingårdar

Trevlig Helg
Eric Stein
Vi använde France Passion för några år sedan, tror att man kan få stå på vingårdar utan detta. Men det är betydligt lättare att hitta gårdarna med FP. En annan sak var att det skiljde väldigt mycket i vinets kvalitet, allt var inte bra, så det gäller att provsmaka eller köpa en liten kvantitet för ytterligare koll.
 
Toppen