• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säng till lång person

F

F.d. 53973

Guest
Hej gott folk!

Min man är 2 meter lång och det verkar vara svårt att hitta husbilar med tillräckligt lång säng. Någon annan lång person som vet vilka märken och modeller som är rymliga?
 

Mamma

HBK Medlem (P)
Inlägg
419
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Säng till lång person

Hej
I våran Eura Mobil integra är den ena långbädden 2,11m
Mvh. Ulla
 

ubbe i gbg

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Ale
HBK-Nr
22749
Medlemskap
2024
Sv: Säng till lång person

Har en begagnad Carthago med tvärbädd längst bak. Den är runt 2,25 m lång, så den är längre än den jag har inne.... :)
 
4

4 JO

Guest
Sv: Säng till lång person

Min LMC med Queen-bed som normalt har en längd på 185cm vilket är för kort för mina 195cm.
Jag har löst det så att jag gjort en egen madrass som är lika tjock som sängens och 20 cm bred. Denna är klädd och är en snygg huvudkudde på dagtid och när det är läggdags drar jag ner sängens madrass och lägger denna i den öppning som blir i huvudändan och får därmed en säng på 205cm. Detta räcker alldeles utmärkt för min del.
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Säng till lång person

Vår Challenger har en långbädd som är 2,15 m lång med bredd 84 cm. Passar mig suveränt bra.
 
F

F.d. 53973

Guest
Sv: Säng till lång person

Tack för era svar! Idag har vi mclouis och ligger på bredden men det är lite bökigt med skåp ovanför. Nu blir det inte byte av bil på ett bra tag men bra att veta inför framtiden.
 
Toppen