• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkerhet

Torbjörn Skoog

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18255
Medlemskap
2024
Med åren har vi blivit alltmer fundersamma om vad som händer med husbilen om någon av oss eller båda blir allvarligt sjuk under en utlandsresa. Finns det någon försäkring som täcker omhändertagande och ev hemtransport av husbilen i det fall en eller båda av oss hamnar på sjukhus och inte kan köra hem husbilen.
K&T
 

Buffalo

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Trosa
HBK-Nr
22907
Medlemskap
2024
Kan rekomendera att bli medlem i M Sverige, undvik IF. Har enbart dåliga erfarenheter av detta bolag.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Vi kan ha olika uppfattning vilket försäkringsbolag man skall välja, själv använde jag IF som hanterade mina problem utmärkt.
Det är viktigt är att man kollar upp att de förväntningar man har stämmer med villkoren innan man tecknar avtalet.
 

Torbjörn Skoog

HBK Medlem
Inlägg
19
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18255
Medlemskap
2024
Försäkringskassans kort, hemförsäkring (LFhar vi), och telefonnumret till SOS International. Det är allt ni behöver. Min fru kör inte husbilen o jag fick en stroke i Tyskland o allt löste sig hur bra som helst. Bara att åka.
Jätteintressant, vem arrangerade hemtransport av er bil ? Hem eller bilförsäkringen eller kanske SOS ? Har ni några tilläggsförsäkringar för detta ?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Jätteintressant, vem arrangerade hemtransport av er bil ? Hem eller bilförsäkringen eller kanske SOS ? Har ni några tilläggsförsäkringar för detta ?
Vår son o min bror hämtade bilen. Annars hade det blivit transport via LF. Ville inte det pga risk för transportskador. Inga tilläggsförsäkringar.
Alla merkostnader för hemtransporten stod LF för.
 
Toppen