• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Hej
Jag efterlyser en reservdel till mitt lås i bodelsdörren från en Dethleffs från 2001. Samma typ av lås sitter säkert på andra märken och modeller också.
Det jag letar efter är den hylsa som låscylindern sitter i.
Utseendet framgår säkert av fotot här nedan.
Jag har komplett låscylinder men en metallbit i hylsan har gått av så låscylindern följer med nyckeln när den dras ut.
Det går att beställa från Codat med då beställer jag hela det yttre låshandtaget i ett stycke och det känns onödigt, och dyrare.
Kanske någon här på forumet har någon sådan hylsa liggande eller vet någon skrot för sådant kan finnas?

Hälsningar Niclas F38E8802-0DA2-4B54-8508-42B6E1C58CCD.jpeg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.118
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
När jag sökte en liknande del till mitt lås, så fick jag lära mig att företagen säljer bara kompletta låscylindrar.:swoon:.. och jag tror nu att det är också den enklaste lösningen även om du får en nyckel till i knippan.:eek:... men lycka till och berätta gärna hur det gick...
 

NiclasSve

HBK Intresserad
Inlägg
36
Kommun
Jönköping
Återkoppling av byte av lås.
Eftersom själva cylindern som håller låskistan hade gått sönder oxå så tvingades jag att köpa hela yttre låset med handtag. Priset blev ca en tusenlapp med ny cylinder. Monteringen gick lätt även om jag upplever att låscylindern rör sig lite trögt.
Snabb och bra hjälp av Codat husbilar.
 
Toppen