• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resereportage i fackpressen

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.569
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Läste en artikel om Motala i senaste utgåvan av Min Husbil I Sverige, en tidning jag för övrigt räknar som ett rent reklamtryck, nästan.
I artikeln kan man läsa många positiva adjektiv om hur Medevi brunn upplevs men inte ett ord om att den enda möjligheten att parkera en husbil var utmed en relativt smal väg. Detta föranledde mig att skriftligen fråga redaktionen om de inte såg de hemmakonstruerade förbudstavlorna eller om de bara gav sjutton i dem.

Det tog ett par dagar innan det kom ett svar där de erkände att de aldrig varit där! De hade läst kommunens turistinformation samt via telefon intervjuat en turistansvarig i kommunen.

Måste säga att jag blev lite förvånad. Gör alla tidningar likadant eller är det bara mhis?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Det är nog inte helt ovanligt att det går till på det sättet, speciellt med tidningar med liten redaktion som inte har tid eller pengar att resa runt. Skulle nog säga att Min Husbil är ett typexempel på en sån tidning. Har dessutom samma intryck som du när det gäller "reklamtryck".

MVH
Hans
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Tycker att det är media i allmänhet som gör så. Har många gånger reagerat liknande på TV-inslag, speciellt i program som Efter Fem på fyran... Det ska gå fort och vara häftigt. Även språkbruket som ska göra det mesta till det största, adjektiven ska vara de som "låter mest", till slut betyder inte orden något alls... Media i allmänhet verkar jobba på detta sätt numera. Usch vad negativ jag blev, men så känns det faktiskt så...
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Min Husbil är ju en gratistidning helt finansierad av reklam och skall nog mer ses som ett reklamblad som är kul att läsa.
Det man betalar för kommer med..
Det är bara att läsa rubrikerna på "testkörningarna" så ser man att det är snudd på säljtext det mesta.
 
Toppen