• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reseförsäkring för 70+are

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Folksams reseförsäkring betalade notan för en veckas vistelse på ett förstklassigt privatsjukhus i Spanien utan problem.

http://www.husbilsklubben.se/forums/t73312-16/#post598007

Att jag åkte på en parkeringsavgift på en tusenlapp när jag lämnade sjukhuset var en bagatell i sammanhanget.

Jag älskar Folksam!

Jappe
 

Huzbilen

HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Kumla
HBK-Nr
12495
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Ni skall kolla med Gouda försäkring, där kan ni kolla vad premien blir innan man tecknar försäkring. Vi har hittills nyttjat deras försäkring. De tecknar mycket försäkringar för personer som vistas utomlands.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Att jag åkte på en parkeringsavgift på en tusenlapp när jag lämnade sjukhuset var en bagatell i sammanhanget.

Jappe

Då hade det varit bra med sms-parkering där man kan förlänga parkeringstiden från väntrum eller sjuksäng.

Ett av de bättre påfunden på senare år näst fri parkering!
 

leja4

HBK Medlem
Inlägg
488
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
20540
Medlemskap
2025
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Hej!
Jag har just tecknat försäkring för fem månader. Guoda ville ha 5215 kr. Europeiska 4400 kr för samma tid. Så jag valde den.
Folksams försäkring är ju fördelaktig om man bara ser till reseförsäkringen, men om man även räknar in bil och hemförsäkringen blir bilden annorlunda.

If:s försäkringar med självriskkonto har varit mycket fördelaktig för vår familj.
Har inte betalat någon självrisk ännu trots tre skadetillfällen de senaste åren.
 

arneo

HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
3212
Medlemskap
2025
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Folksams försäkring är inte så bra som det låter. Du kan tex. endast åka hem till Sverige en gång samt vara hemma max 7 dygn!. Därefter gäller 45 dagars utomlandsvistelse. Allt enligt mitt samtal med Folksam för ett år sedan. Jag har nu hemförsäkring tecknada via Skattebetalarna. Jag har "90 dagar" och får åka fram o tillbaka med förnyade 90 dagar hur många ggr. jag vill. :)
Hälsn. Arneo
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Folksams försäkring är inte så bra som det låter. Du kan tex. endast åka hem till Sverige en gång samt vara hemma max 7 dygn!. Därefter gäller 45 dagars utomlandsvistelse. Allt enligt mitt samtal med Folksam för ett år sedan. Jag har nu hemförsäkring tecknada via Skattebetalarna. Jag har "90 dagar" och får åka fram o tillbaka med förnyade 90 dagar hur många ggr. jag vill. :)
Hälsn. Arneo

Ta reda på full fakta innan du påstår något om andra bolag.

/Pelle
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    884,4 KB · Visningar: 180

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Klicka på bilden så blir den rätt.

En fråga till Arneo hur länge får du vara hemma innan den upphör gälla och får du betala för 90 nya dagar.
Kollade skattebetalarnas försäkring det står bara att 90 dagar ingår i hemförsäkringen, tecknar du ny försäkring för nästa 90 dagar?

Folksams gäller i 185 dagar med 2 separata tillfällen Max 7 dagar varje gång under resan som medlem i HBK, inga 45 dagar som du uppger

/Pelle
 
Senast ändrad:

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Då hade det varit bra med sms-parkering där man kan förlänga parkeringstiden från väntrum eller sjuksäng.

Ett av de bättre påfunden på senare år näst fri parkering!


O.T






Instämmer, och rekommenderar:)

Har haft EasyPark några år.

Just så gjorde jag, när jag tog bilen in till Västerås-akuten, tog första bästa parkering utanför akuten, sen fort in, blev att operera bort gallblåsan direkt, jag var gul i skinnet när jag kom in :(

"fyllde på parkering" från sjukbädden via appen i mobilen.

Efteråt sa de på akuten att de i princip inte bötfäller på den "akutparkeringen" Hmm.. :( kanske 2 dygns parkeringsavgift i onödan:oops:
 
Senast ändrad:

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Ja Jappe, det hade räckt gott och väl med det blåa kortet från Försäkringskassan i Sverige!! Själv hade jag flera ambulanstransporter, även helikopter. Och hjärtoperationer i Lissabon, utan någon annan försäkring än det "blåa kortet" från Försäkringskassan. Betalade inte en spänn!! Det gick nog på en bra bit över en mille!!
M.V.H. Jack43
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Reseförsäkring för 70+are

EU-kortet är bra men när jag visade det på det flotta privatsjukhuset i Benalmadena så smilade dom glatt och sa att det fungerar nog i den allmänna vården och det gör det ju. När jag tog fram försäkringsbeskedet från Folksam blev det annat ljud i skällan och grönt ljus!

Jappe
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring för 70+are

Ja Jappe, det hade räckt gott och väl med det blåa kortet från Försäkringskassan i Sverige!! Själv hade jag flera ambulanstransporter, även helikopter. Och hjärtoperationer i Lissabon, utan någon annan försäkring än det "blåa kortet" från Försäkringskassan. Betalade inte en spänn!!
M.V.H. Jack43

EU när det fungerar som bäst!!:)
 
Toppen