• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resedagbok Tyskland-Frankrike hösten 2018

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
20181101-086.jpg

Vi är nyss hemkomna efter en månad i östra och södra Tyskland samt en bit i östra Frankrike. Resan har bjudit på höstväder blandat med härligt varma soldagar och däremellan snö.

Det går att läsa om denna resa i en pdf-bok med text och bild på 6MB som finns att ladda ner här:
 

Bilagor

  • Resa oktober 2018 layout 72dpi.pdf
    6 MB · Visningar: 582

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.665
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Tack för fina bilder och underhållande text. Nu har vi fått fler platser att besöka i Tyskland. Men en liten undran? Varför bokar ni biljett till färjan mellan Rödby - Puttgarden? Finns ju aldrig någon kö på hösten. Eller blir biljetten billigare?
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Hej Michael & Annika ! Tack för trevlig reseberättelse, kommer ihåg från den tiden då jag arbetade en kort period i Frankrike med att arbeta upp stormfälld skog ang. att husen såg lite shaviga ut på utsidan hade en förklaring i att man då beskattade fastigheterna utifrån hur fasaden såg ut, medan dom på insidan var nog så fina, efter att varit hembjuden till Franska kollegor fick jag det bekräftat
Att resa i hösttider är inte alls så dumt med mindre trängsel både på vägar & ställplatser/campingar
Återigen tack hälsar
Hasse & Ingegerd
 
Toppen