• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Reparere dørvrider til baderom

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
Nå i helga tok dørvrideren til badet kvelden. Inne på badet kan jeg fint lukke og låse døra, men fra utsiden går vrideren bare rundt og rundt på pinnen, hvilket medfører at jeg ikke får låst døra slik at den slenger frem og tilbake under kjøring.

20220315001_w900.jpg


Noen som vet om en quickfix her, eller må jeg belage meg på å skifte ut noen deler?
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Det ser ud som om der er et lille hul i det udvendige runde dørhåndtag. Er der gevind i det hul?

Måske skal der sidde en lille Umbraco skrue i det hul, som fastholder håndtaget i en rille i den gennemgående stang
 

Svein_H

HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Aurskog-Høland
HBK-Nr
38519
Medlemskap
2024
OK, da har jeg demontert låsen, og ble straks litt klokere. Det viser seg at den ytre vrideren og gjennomgående stang er støpt i plast i ett stykke, med en liten stålbit som armering inni stanga. Plaststanga har røket tvers av, og det er kun stålbiten som holder det hele sammen.

Reparere dørvrider til baderom 20220316001_w900


Denne her er jeg nok redd for kan være litt lei å fikse uten å måtte kjøpe ny dørvrider, men tar gjerne imot tips!

Edit: Har testet litt i kveld, og den enkleste quickfixen er å klippe av det runde håndtaket (som uansett er ødelagt), skru fast pinnen til den indre dørvrideren og stikke denne inn i låsen fra hhv inn- og utside ved behov. Skikkelig low-tech, men det funker, da får jeg hvertfall låst døren under kjøring :)
 
Senast ändrad:
Toppen