• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reparation av kretskort till äldre Electrolux kyl/frys

Kolunda

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
17849
Medlemskap
2024
Har ett äldre Electrolux RM 6505. 220 V har inte funkat ett, men det har vi klarat oss utan. Förra sommaren så gav även gasen upp :wideeyed:. Har letat lite nu o då efter någon som kan laga detta, men nej. Det har dessutom utgått ur Electrolux sortiment. Men!! Häromdagen sprang jag på ett företag i Frankrike som kan fixa till det. Kostnad? Ungefär 500 Euro. Väntar med spänning att få tillbaks det

 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Har ett äldre Electrolux RM 6505. 220 V har inte funkat ett, men det har vi klarat oss utan. Förra sommaren så gav även gasen upp :wideeyed:. Har letat lite nu o då efter någon som kan laga detta, men nej. Det har dessutom utgått ur Electrolux sortiment. Men!! Häromdagen sprang jag på ett företag i Frankrike som kan fixa till det. Kostnad? Ungefär 500 Euro. Väntar med spänning att få tillbaks det

hej ! hoppas att det löser sig för dig ! tror vi hade ett liknande i vår gamla husbil det var ettt E-lux AES som vi hade mycket strul med innan vi bytte bägge kretskorten ett fram i panelen och ett bak ! det var E-LUX själva som fixade det och tror vi betalade nåt liknande 2015 ! lycka till !
 

Kolunda

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
17849
Medlemskap
2024
hej ! hoppas att det löser sig för dig ! tror vi hade ett liknande i vår gamla husbil det var ettt E-lux AES som vi hade mycket strul med innan vi bytte bägge kretskorten ett fram i panelen och ett bak ! det var E-LUX själva som fixade det och tror vi betalade nåt liknande 2015 ! lycka till !
Hej. Tack påhejandet . Skickade dit kortet, o efter bara någon dag påbörjades korrespondensen. Kortet mottaget, kontrollerat o igår en specificerad faktura. 100 euro billigare än offerten. Nu väntar jag på kortet med spänning. Återkommer om hur det blev
 
Toppen