• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Regulatorn

stickon

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
6871
Medlemskap
2024
På sidan av min trycktegulator sitter en liten röd plastpilleplupp, ser ut som en tryckknapp men går inte att trycka in. Vet någon vad den är till för?
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
under den "plastpilleplupp" som du förmodligen syftar på sitter ett andningshål för regulatorn, alltså den sidan av regulatorns membran som exponeras för atmosfärens tryck och utgör referenstrycket för att regulatorn ska ge i från sig 30mbar till gasförbrukarna
denna "plastpilleplupp" har ingen annan uppgift än att skydda det lilla hålet in i regulatorhuset och ska inte tryckas in eller påverkas på något sätt
 

stickon

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
6871
Medlemskap
2024
under den "plastpilleplupp" som du förmodligen syftar på sitter ett andningshål för regulatorn, alltså den sidan av regulatorns membran som exponeras för atmosfärens tryck och utgör referenstrycket för att regulatorn ska ge i från sig 30mbar till gasförbrukarna
denna "plastpilleplupp" har ingen annan uppgift än att skydda det lilla hålet in i regulatorhuset och ska inte tryckas in eller påverkas på något sätt
Aha, tack för svar!
 
Toppen