• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Registreringsbesiktning

Mhartvig

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
33026
Medlemskap
2024
Jag är snart klar med ombyggnaden av en Renault Master till campervan. Lastförskjutningsväggen är borttagen.
Läste i ett tidigare inlägg, att en som också inrett en transportbil, fick problem med ändrad passagerar stol och fönster baktill vid registreringsbesiktningen.
Om det strular även för mig, kan jag då ge upp registr.besiktningen och istället låta bilen vara kvar som registrerad transportbil ?
Eller är det så, att om jag väljer att registr. besikta, så måste jag fullfölja det ?
Borttagen lastförskjutningsvägg kan förståss bli ett bekymmer.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag är snart klar med ombyggnaden av en Renault Master till campervan. Lastförskjutningsväggen är borttagen.
Läste i ett tidigare inlägg, att en som också inrett en transportbil, fick problem med ändrad passagerar stol och fönster baktill vid registreringsbesiktningen.
Om det strular även för mig, kan jag då ge upp registr.besiktningen och istället låta bilen vara kvar som registrerad transportbil ?
Eller är det så, att om jag väljer att registr. besikta, så måste jag fullfölja det ?
Borttagen lastförskjutningsvägg kan förståss bli ett bekymmer.
Jag tror att det bästa är om du frågar någon på en bilbesiktning....
I detta forum är risken stor att du blir ännu mer förvirrad.... Då du säkert kommer att få flera olika svar.... Lycka till
 

MatsMari

HBK Medlem
Inlägg
459
Kommun
Olofström
HBK-Nr
25305
Medlemskap
2024
Bestämd dig för vilken besiktningen du ska göra regen på. Och kör dit och prata med en besiktnings ingenjör. Ett tips när du boka regen boka samtidigt den vanliga besiktningen samtidigt.
Mats
 
Toppen