• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Regeringens budgetprop

Gaiefaj

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Tranås
HBK-Nr
394
Medlemskap
2024
Hejsan
Har man inte fått spader förr så får man nu, för inte blir det här klöver (åtminstone inte till oss....) Hjärta(er) finns nog inte heller med bland de beslutande.. Få se om det finns någon som har ruter att säga ifrån...

Citerar här lite ur regeringens budgetprop/08;1
"Mot denna bakgrund anser regeringen att skatten för lätta lastbilar och bussar bör höjas så att skillnaden i skatteuttaget minskar. Husbilar som tillhör kategorin personbilar klass II bör också omfattas eftersom dessa skattemässigt jämställs med lätta lastbilar. En höjning av skattenivån med 45% procent bedöms vara väl avvägd."
".... Ändringarna bör träda ikraft den 1 januari 2008"

Regeringen bedömer också att energiskatten på diesel bör höjas med 20 öre per liter samt sänka fordonsskatten för diesel-personbilar som beskattas efter vikt, med 4,5%

Anette & Göran
HBK 394
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Regeringens budgetprop

Jag har aldrig ställt av några fordon på vintern tidigare men nu kommer jag att ställa av en motorcykel och troligtvis även husbilen. Det blir en bra summa i försäkringspremie och skatt som monopolet loosar då. Det känns dom att det har blivit väldigt onödigt dyrt det senaste året..
 

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
440
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Regeringens budgetprop

Hej!

Hur ska man tolka dessa siffror? När jag söker på min bil står det att den beskattas efter vikt. Då borde ju skatten i detta fall sänkas.

Får se hur det blir.

Campinghälsningar Curt.:music-icon: :music-icon: :music-icon:
 
Toppen