• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Generell fråga Radio Ford 6000 cd

Kenta123

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Luleå
HBK-Nr
29193
Medlemskap
2024
Undrar om någon kan hinta om lösning... Sunlight A69 på Ford transit 2008. Radio Ford 6000 CD har plötsligt börjat hoppa mellan kanalerna och det verkar som det är en speciell frekvens/station som hela tiden går in och kort avbryter andra stationsinställningar. Har provat det mesta men inte lyckas komma på varför den bär sig åt som den gör.
 

johnny.w

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Bengtsfors
HBK-Nr
4532
Medlemskap
2025
Hitta detta
Sony CD/6CD

Press the SCAN button. ‘SCAN’
flashes in the display and each
station is played for a few
seconds.

Press SCAN again to continue
listening to a station
All units except 2050

Press the MENU button
repeatedly until a SCAN display
appears.

Use the SEEK button to scan up
or down the selected waveband.
‘Scn’ or ‘SCAN’ flash in the display
and each station is played for a
few seconds.

Depending on the audio unit,
press SEEK or MENU again to
continue listening to a station.
/johnny
 

Kenta123

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Luleå
HBK-Nr
29193
Medlemskap
2024
Hitta detta
Sony CD/6CD

Press the SCAN button. ‘SCAN’
flashes in the display and each
station is played for a few
seconds.

Press SCAN again to continue
listening to a station
All units except 2050

Press the MENU button
repeatedly until a SCAN display
appears.

Use the SEEK button to scan up
or down the selected waveband.
‘Scn’ or ‘SCAN’ flash in the display
and each station is played for a
few seconds.

Depending on the audio unit,
press SEEK or MENU again to
continue listening to a station.
/johnny
Tack för ditt engagemang Johnny.
Jag har redan gjort detta och det fungerar men sedan när jag ska lyssna på en station bryter en annan in hela tiden. Även tryckt in FM-knappen så att den söker efter de starkaste sådan de stationerna som sedan lagras på programknapparna men samma störningar uppstår.
 
F

F.d. 4220

Guest
Det är inte så att du har en gammal 12V USB-laddare i ett Cigg-uttag i närområdet?
Jag hade en bil där mottagningen var riktigt dålig och jag bytte både antenn, kablage och antennförsärkare utan att det hjälpte.
Så av en händelse plockade jag bort den USB-laddare jag hade i cifgg-uttaget och helt plötsligt hade jag bra mottagning på kanalerna.

En del 12 Volts USB uttagen (åtminstone de äldre) är dåligt skärmade och kan därmed störa ut radion.
Min hade jag köpt direkt från Kina...
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Detta fenomen drabbar även mig när jag rör mig i gränslandet mellan två P4-sändare som sänder olika lokalprogram. Ex.vis P4 Gbg och P4 Väst. Botemedlet på min radio var att ställa in ”AF off”.
7C6CBA9F-05C9-477F-B8CA-AED16D70B47A.jpeg
 

Kenta123

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Luleå
HBK-Nr
29193
Medlemskap
2024
Det är inte så att du har en gammal 12V USB-laddare i ett Cigg-uttag i närområdet?
Jag hade en bil där mottagningen var riktigt dålig och jag bytte både antenn, kablage och antennförsärkare utan att det hjälpte.
Så av en händelse plockade jag bort den USB-laddare jag hade i cifgg-uttaget och helt plötsligt hade jag bra mottagning på kanalerna.

En del 12 Volts USB uttagen (åtminstone de äldre) är dåligt skärmade och kan därmed störa ut radion.
Min hade jag köpt direkt från Kina...
Samma fenomen som du beskriver orsakar mitt beskrivna problem, tar jag US laddaren slutar störningarna.
 
Toppen