• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Råå ängar

Joffe

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025
Först ut var Ystads reningsverk och idag såg jag att ställplatsen söder om Råå hamn öppnat men med en vit extraskylt; 225 spänn; tack för den Helge.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Kan bekräfta det kostar 250/dygn. Var där för 30 min sedan, bor i närheten, skulle ta några bilder till HBK:s Husbilsplatser.
Varför den heter Råå ängar vet jag inte för den ligger 50 meter från småbåtshamnen inte att förväxla med Gamla hamnen i Råå
 
F

F.d. 14324

Guest
Platsen heter Råå Ängar på Hbk.
Varför den heter Råå ängar vet jag inte
I grunden så har Hbk använt det namn som kommit in från användare. (fast vi har lite nya rutiner för det numera)
Ser ni något som är tokigt så är det bara att hojta till så kan ni titta på det och justera vid behov.
Jag har kollat lite på gammal och inaktuell streetview och konstaterar att platsen kanske borde ha hetat Örby Ängar, det verkar ha varit en parkering för naturreservatet Örby Ängar.
Dock vet jag inte om det fortfarande är en parkering för naturreservatet då den numera asfalterats och sydmarin tar upp avgifter och helt enkelt blivit en ställplats, men om ni har mer info om platsen vore det br aom någon hör av sig, antingen direkt i denna tråd eller via "Föreslå ändringar" som ni hittar i slutet av våra platsers beskrivningar.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Förr kunde man stå på "Råå ängar" eller "Örby ängar". Nu är platsen flyttad till Råå fritidshamns båtuppläggningsplats. Detta pga att Örby ängar är numera ett naturreservat.
Kommun: Helsingborg
Ort/socken: Råå
Plats: Örby gårds strandängar
Ny plats: Råå fritidshamns båtuppläggningsplats
 
Toppen