• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Prosafe larm

F

F.d. 53061

Guest
Nu har jag tänkt att jag skall köpa larm
ock funderar på ett prosafe från JR Larm
är det någån som har ett trådlöst sådant
ock hur det fungerat har tänkt att montera det själva
har en bror som jobbar med bilel så han säger att det
inte skall vara någåt problem.
Markko.:wideeyed:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Prosafe larm

Vi har det larmet, men JR har monterat. Suveränt, ett SMS kommer direkt till min mobil när larmet går. Jag har stenkoll på varje gång maken är inne i husbilen (spritskåpet kanske :D?) när jag inte är hemma, han glömmer alltid larma av innan han går in i bilen...:wub: på det viset vet vi att det fungerar...:cool:

/Ludde
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.919
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Prosafe larm

Vi har ett likadant som Ludde, hade ett också i förra bilen, fungerar bra och larmar till telefonen. Dessutom har vi lagt till lite släktingar i användarlistan som passiva användare så ser de när de vill var vi befinner oss, men bilen larmar inte hos dem.
Den kan användas även så att bilen får endast röra sig inom ett förut bestämt område, om man nu lånar, eller hyr ut sin bil.

På minus ssidan kan nämnas att man måste köpa SMS markeringar då och då, jag har för mig att det ingår 100 SMS i grundpriset.
Även på fjärrkontrollen finns det att påpeka, nämligen att det går att tryka in aktiveringsknappen ofrivilligt i fickan, med ett larm som följd.
/pentti
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Prosafe larm

Vi har också ett ProEvo monterat av JR, som vi haft i två år. Det har fungerat perfekt för oss, så vi är jättenöjda.
Förutom tidigare nämnda funktioner, använder vi webkontrollen av batterispänningen när vi har bilen uppställd vintertid, för att se när det är dags att ladda.
Bruksanvisning för hur larmet fungerar kan laddas ner på JR,s hemsida under "Downloads".
 
F

F.d. 25127

Guest
Sv: Prosafe larm

Hej Vi har också ett Pro Evo larm från JR som fungerar Mycke bra
Haft det nu i 16 månader
Vi är nöjda
Sonny
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Prosafe larm

JR installerade vårt Pro-Evo 20/4 i år.

Ett mycket bra larm på pappret, har allt det vi behöver, SMS-larm, möjlighet att sätta på och av via nätet, batteri & temperaturlarm till telefonen och nätet, men...

Larmet har inte fungerat en enda dag hittils efter att vi lämnade JR ..... magnet-kontakterna pajar en efter en. Massor med fellarm med väckt folk som följd.

JR skall försöka fixa när vi är hemma igen. Ändå skulle magnetkontakterna vara de nya som är bättre om de förra man hade problem med.

Vi lever på hoppet! Fortsättning följer.

hälsning
jyrki
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Prosafe larm

Ja då har jag beställt ett prosafe light skall montera själv
eller jag menar min lillebror skall göra det han är utbildad
bilelektriker så det blir rätt från början.
Markko.:twitcy:
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Prosafe larm

ProEvo verkar vara samma sak som ProSafe. ProEvo heter programmet/datasystemet på webben för ProSafe larmet eller ...

Vårt larm heter i varje fall ProEvo/ProSafe
hälsning
jyrki
 

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Prosafe larm

Ja då har jag beställt ett prosafe light skall montera själv
eller jag menar min lillebror skall göra det han är utbildad
bilelektriker så det blir rätt från början.
Markko.:twitcy:

Hej! Var har du beställt larmet och vad kostar ett sådant? Kan man köpa ett komplett paket eller måste man beställa magnet kontakter, rörelse kännare separat?
//Nilhen
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Prosafe larm

Jag köpte av JR Larmcenter komplett till min bilmodel
Ca 4250kr med klubbrabatten inkl frakt. Det blev ett trådbundet larm
trådlöst kostade ca 700kr mer.
Markko.:spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:

Peterivalbo

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Gävle
HBK-Nr
30469
Medlemskap
2024
I manualen står att jag kan nödavstänga larmet utan fjärren genom att trycka på knappen samtidigt som jag vrider på tändningen. Nu såg jag av en tillfällighet en monterad knapp inuti ett av facken till vänster av ratten. Det måste vara nödavstängningen skulle jag tro.
Mvh peter
 
Toppen