• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med belysningen över soffgruppen

C

CLarsson

Guest
Jag fick ett konstigt problem med belysningen över soffgruppen i min Carthago c-line. Men jag tror att detta problem kan uppstå på andra märken också.
Efter att jag ställde på husbilen efter vintern, så fungerade inte belysningen över soffgruppen. Jag kollade alla säkringarna och de var hela. Sedan åkte jag till en Carthago säljare i Lidköping och frågade, han sa att det kan vara dim modulen som sitter under lådorna under kylskåpet. Först slog jag av ljusknappen på kontrollpanelen över dörren. Sedan drog jag ut de tre sladdarna på dim modulen. Jag slog på och av ljuset på kontrollpanelen. Däreftet satte jag in kontakterna en och en med slog av och på ljuset mellan varje kontakt som jag pluggade tillbaka, och se LJUSET FUNGERADE IGEN!
Det behövde bara denna typ av återställning för att ljuset skulle sparka igång igen!
 

Bilagor

  • 20170903_081551.jpg
    20170903_081551.jpg
    931,4 KB · Visningar: 9
Toppen