• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem att veva ut markis

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 59131

Guest
Har problem att veva ut markisen. Släpper inte på vevsidan. Om jag petar till den gröna plastbiten så släpper det och markisen går ut. Kan inte se att något är sönder. Är det så att jag behöver byta ut nr 55 5428 00(grön plastbit och fjäder)?

Något annat jag ska testa innan jag beställer? /Henrik
20210705_175500.jpg
20210613_140251.jpg
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har exakt samma problem, och samma lösning med pinne :twitcy:

Jag bytte hela gavlen (på den del som sitter fast på hb) samt fjädern och den gröna plastbiten...
Sen var det samma problem :swoon:

Jag tror att även plast gavlen på på den del som går ut måste bytas.. Men har inte haft tid att fixa/prova

Kanske någon vet mer exakt.. :rolleyes:
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.775
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Har haft vår markis ute kanske 10 ggr 2019-2020 och nu kärvar den i båda ändar. Sprayade 556 runt de gröna detaljerna och det har gått bättre och bättre de 4 ggr på 3 veckor vi försökt. Ska försöka med något långvarigare smörjmedel vid tillfälle.
 
F

F.d. 59131

Guest
Jag ska fan tömma en burk smörjmedel!
Är dock rädd att det inte hjälper.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.116
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
På min hjälpte inte någon smörjning :msn_cry:
Misstänker att plasten på gavlen som åker ut är nersliten eller något är avbruten.... Det är därför smörjning inte hjälper...
 
F

F.d. 59131

Guest
Sprayat överallt men ingen effekt.
Den gröna detaljen släpper inte ut markisen. På själva markisen finns det en grå plastbit och genom att modifiera denna löste det sig. Är dock en tillfällig lösning tills jag köpt nya delar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen