• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Prisskillnad

stickon

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
6871
Medlemskap
2024
Kollar runt lite inför köp. Får priser för helförsäkring inkl extra allt som ligger mellan 350:- och 1100:-/mån för samma bil. Billigast är ”Dina försäkringar”. Kan det verkligen skilja så mycket mellan produkter som i det stora hela verkar likvärdiga, missar jag något eller ligger här en hund begraven?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Även i dom fallen där villkoren är relativt lika kan det ändå skilja enormt mellan bolagen. Man verkar ha väldigt olika modeller för att räkna fram premierna.
Med en del bolag kan man också nästan ana på priset att dom egentligen inte vill ha husbilar försäkrade.
Det finns mycket pengar att spara på att kolla runt ordentligt. Det kan vara bland dom bästa betalda minuterna någonsin.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Kollar runt lite inför köp. Får priser för helförsäkring inkl extra allt som ligger mellan 350:- och 1100:-/mån för samma bil. Billigast är ”Dina försäkringar”. Kan det verkligen skilja så mycket mellan produkter som i det stora hela verkar likvärdiga, missar jag något eller ligger här en hund begraven?
det är viktigt att man går igenom villkoren samt att man tänker efter hur man ska resa ? och då menar jag i Sverige ell övriga Europa osv Dina försäkringar har tex bara 6 mån vagnskada utomlands enl villkoren ! så stannar du längre utomlands så har du ingen vagnskada ? så finns lite att tänka på förutom priset ! Hbk har ju avtal med Folksam så det kan du ju kolla med ! lycka till !
 
Toppen