• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Premiumhusbilar

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej! Någon som känner till eller har handlat av denna firma? Rekommendationer?

Hälsningar Sanddammaren
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej igen! Är det verkligen ingen som handlat eller importerat via Premiumhusbilar i Asmundtorp utanför Landskrona?

Hälsningar Sanddammaren
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Ett års garanti på begagnat < 10 år (både på bodel och maskindel) är inte fy skam heller (om det fungerar i praktiken också). Som Michael skriver, inga "negativa kommentarer" = positivt!
 
F

F.d. 24550

Guest
Känner inte till företaget men en koll på ratsit visar att det finns ytterligare ett företag med samme ägare på samma adress. Det är ett företag som heter M R Grip Bil AB, och som har gjort ett negativt resultat 2017. Premiumhusbilar är ett kommanditbolag och bokslutsresultat finns ej på ratsit men har registreringsdatum 2017-09-15. Kanske är företaget så nytt att det inte har hunnit bli kommentarer, varken negativa eller positiva.
 

Kristian676

FD HBK Medlem
Inlägg
1.558
Kommun
Falköping
HBK-Nr
16927
Medlemskap
2021
Kolla också på alla bolag där verkar det som om omsättningen är rätt låg. Dålig fart på handeln?
Bolaget är registrerat 2006.
Hmmmm..,,
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
En märklig sak jag noterat är, att i vissa fall understiger den redovisade omsättningen för ett företag högst avsevärt värdet för de fordon man vid ett givet tillfälle utannonserar på Blocket.

(OBS: Detta är ett generellt uttalande, och har inte något med det nu diskuterade företaget att göra.)

Pålle
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
En märklig sak jag noterat är, att i vissa fall understiger den redovisade omsättningen för ett företag högst avsevärt värdet för de fordon man vid ett givet tillfälle utannonserar på Blocket.

(OBS: Detta är ett generellt uttalande, och har inte något med det nu diskuterade företaget att göra.)

Pålle
Kanske försäljningsuppdrag?
 

Michy

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
23436
Medlemskap
2025
Hej
Ta gärna snarast kontakt med oss för vi har mycket att berätta om Premiumhusbilar och vår köp och dess följder. Tel 0705441239
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej Michy. Tack för ditt intresse. Tråden är sedan oktober och gällde egentligen barnen som funderade på en husbil från Premiumhusbilar men är inte aktuellt längre.
Tack ändå.
Hälsningar Sanddammaren
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Vad hände? kan vara bra för andra och veta detta företag är ofta billiga med sina husbilar så vad är baksidan?
 
Inlägg
97
Företaget har erbjudits bemöta kritiken och lämnar följande meddelande;

Vad gällande inlägget från Mihaly Nagy "Michy " i denna tråd så är ni välkomna att kontakta oss på Premiumhusbilar så kan vi redogöra för fakta . Samt ge en mer komplett bild av vad som hänt mellan oss. Ni ringer oss på 0418-431300 eller mejla oss på info@premiumhusbilar.se. Vi förklarar gärna varför detta inlägg uppkommit och är helt transparenta vad gäller händelseförloppet mellan Mihaly Nagy "Michy" och vårat företag.

Med vänlig Hälsning/Best Regards/Mit freundlichen grüßen

Roger Grip

Tel: 0418-431300
Mobil: 0708-773010
www.premiumhusbilar.se
info@premiumhusbilar.se
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Vilken kritik är det som bemöts ?
Kan inte se att någon framfört någon konkret kritik som behöver bemötas. Eller har jag missat något?
Något inlägg som plockats bort?

/Nyfiken
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Möjligt men jag ser ingen kritik eller något som påstås och eventuellt skulle behöva bemötas??
Fattar ingenting.
Är det månne så här hönor kan bli till av endast en halv fjäder?
 
Toppen