• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Preem/Såifa utomlands

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Vad gäller för regler med Preem/Såifa-kortet utomlands?
Fungerar det?
Är det någon rabatt?
Vi tänker köra i Danmark och Tyskland så speciellt intressant vad som gäller i dessa länder
men även intresserade av generell info.
 

anki&lars

HBK Medlem
Inlägg
204
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
29123
Medlemskap
2025
Hej
Har Såifa kort funkar nog inte. Danmark vet jag inte. Tyskland tar vanliga korten visa mastercard tanka kort är bättre kurs än Forex. Priset går ofta ner sent på kvällen undvik att tanka på motorväg finns Autohof lite bättre där kan man rasta. Tänk på att ljudet blir annorlunda på Motorvägar man tror att bilen går sönder men är normalt. Skaffa brobizz Øresundsbron om du ska köra Öresundsbron och anslut bizzen till Store belt. Storebælt
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.569
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Jag rekommenderar IDS-kortet för alla som kör mycket utomlands. Använde detta under alla mina år med husbilen, betydligt förmånligare priser även utan rabatten än på vanlig mackar. Dyrast tankar man längs motorvägarna så kör hellre av till närmast by.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
IDS-kortet fungerar även på Q8 i Danmark, och kvittot sa 1,20 rabatt på nåt listpris. Slutpris blev ungefär priset på pumpen, 16,89 DKK (24,15 SEK), innan Midsommar.
 
Toppen