• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Preem Såifa, rabatt?

S

Sören-6830

Guest
Någon som vet vad vi har för rabatt på Såifa-kortet efter omläggningen av rabattsystemet 1/4? Pris före rabatt går ju att hitta, idag 16:42, rabatten svårare....
 
S

Sören-6830

Guest
Enligt den länk jag fått i brevet från Såifa är priset före rabatt som jag skrev ovan, 16,42. Lite underligt om man, som jag tolkat Såifas brev, inte ser rabatten förrän man får fakturan.
Länken är: preem.se/foretag/kund-hos-preem/drivmedelspriser
 
S

Sören-6830

Guest
Då är vår rabatt 16,42 - 15,27 = 1,15 /l om jag fattat rätt.
Ganska luddigt formulerat i brevet med "Ny prismodell för dig som Såifakund" tycker jag. Men kontentan av det är att man inte behöver bry sig om brevet utan bara tacksamt notera vad som rapporteras här i forumet (jag vet att det är lite jobb med det, har själv skött detta i en annan klubb för några år sedan).
 

JanB

HBK Medlem
Inlägg
404
Kommun
Trosa
HBK-Nr
7218
Medlemskap
2024
Jag förstår inte riktigt. Är det dyrare att tanka på stationer utan SÅIFAskylt ?
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Så här står det på infon om rabatten.


Preem/SÅIFA diesel/allkort: Här gäller fast nettopris i tvåveckorsperioder.

Ring för aktuellt pris.

OBS att detta pris gäller på SÅIFA-märkta Preemstationer. SÅIFA-skylten hänger under PREEM-skylten. Åk in på Preem-macken och be att få stationsförteckning så kan Du läsa där var stationer med SÅIFA-skylt finns.
 
S

Sören-6830

Guest
Så här står det på infon om rabatten.


Preem/SÅIFA diesel/allkort: Här gäller fast nettopris i tvåveckorsperioder.

Ring för aktuellt pris.

OBS att detta pris gäller på SÅIFA-märkta Preemstationer. SÅIFA-skylten hänger under PREEM-skylten. Åk in på Preem-macken och be att få stationsförteckning så kan Du läsa där var stationer med SÅIFA-skylt finns.
Den informationen är gammal. Det är ganska länge sedan man ändrade så att rabatten gäller på alla Preemstationer.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Nu får någon med insyn i rabatterbjudanden reda ut detta! Idag står det på hemsidan citat.

OBS att detta pris gäller på SÅIFA-märkta Preemstationer. SÅIFA-skylten hänger under PREEM-skylten. Åk in på Preem-macken och be att få stationsförteckning så kan Du läsa där var stationer med SÅIFA-skylt finns.

Jag tror på detta tills någon ändrar på hemsidan!!
 
S

Sören-6830

Guest
Så här står det i villkoren, Såifa har sedan länge ett samarbetsavtal med Preem och kortet gäller på samtliga stationer.
"Kort utfärdas av Såifa sedan ansökan prövats. Kortet är Såifas egendom. Kortet gäller för inköp på samtliga anläggningar som är märkta med Såifakännetecken, Såifas kontoautomater samt på försäljningsställen med vilka Såifa har tecknat samarbetsavtal. Såifa förbehåller sig rätten att utvidga eller inskränka Kortets giltighet hos företag som Såifa samarbetar med."
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Vi har gjort om "Förmåner".
Rätt länk till Medlemsförmånen Drivmedel är:
Drivmedel
Visst det är från den länken jag kopierat texten. OK man går rabatt på alla Preem mackar men betydligt lägre utan Såifa skylt. Tre nivåer verkar det som
Med Såifa skylt hög rabatt
Utan Såifa skylt och bemannad mack 25 öre rabatt
Utan Såifa skylt obemannat 19 öre rabatt h


Är det rätt uppfattat
 

Tommy N

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
Den informationen är gammal. Det är ganska länge sedan man ändrade så att rabatten gäller på alla Preemstationer.

Var kan man hitta texten där det står att rabatten gäller alla Preemstationer? Det vore ju bra om det är så för det är ju betydligt lättare att hitta en Preemmack.
Rulla lungt!
Tommy
 
S

Sören-6830

Guest
Var kan man hitta texten där det står att rabatten gäller alla Preemstationer? Det vore ju bra om det är så för det är ju betydligt lättare att hitta en Preemmack.
Rulla lungt!
Tommy

Den informationen fick jag i brev från Preem/Såifa för minst ett par år sedan. Tankar mycket sällan på Såifa-skyltade stationer.
På den senaste fakturan från 1/5 debiterades 15,34/l för dieseln.
Du kan ju alltid kolla med Preem om du är osäker.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hej, sitter och ska fylla i kreditansökan på såifa-kort.
Men, vilket kort ska jag välja?

Är det Preem/Såifa Dieselkort eller Preem/Såifa Allkort?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.791
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Är skillnaden bara att jag kan tanka valfritt bränsle på Allkortet?
 
F

F.d. 32985

Guest
Såhär står det på deras sida.
Såifakortet
Såifakortet för dig som kör tungt. Du kan välja mellan
Såifa Dieselkort, där inköpen begränsas till diesel, smörjmedel och spolarvätska, Såifa Drivmedelskort, gäller för inköp av alla våra drivmedel eller bara Såifakortet, utan några inköpsbegränsningar.
 
Toppen