• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Portugal / Spanien & Frankrike "Ny info om vår hemresa" 22/3

Status
Stängd för vidare inlägg.

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
En liten Rapport från Portugal som vi lämna i går Lördag den 21/3.
Bemanning ställplats & campingar. Stänger för nya besökare. Stänger duschar & toalett.
Där vi va gällde att man lämna en lucka mellan bilarna.
Mataffär köer med 1 m lucka begränsad antal i butikerna, får ej gå fram till kött- ost diskar. Beställa gör ropande 1m ifrån.tejpade linjer.
aj aj om man gör fel.
Gäller även i kassor man betalar packar sina varor lämnar innan nästa få gå fram.
Många går med munskydd & handskar. Bensin mackar. Många stängda själv service. Andra betalar man i lucka väg restauranger. Take Away
Då får man göra göra beställning i dörren. Ingen få gå in.
Gränsen till Spanien, fyller man i en blankett vem man är vart man är på väg.

Poliser dyker upp om man är på fel väg. " det går inte att köra fel"
Men vilja köra ej betala väg är ok.
Vägen i dag avr avgift fri sista 12 mil från Franska gränsen. då på betala väg.
OBS: ni som kör i Frankrike på bet väg.
Tänk på att om ni trycker på hjälp knappen & säger camping car: en tredje av priset. Vet inte om det gäller alla. men med våra lite större bil.
Vi som kört så ofta & bara betalat. Äntligen ett glädje ämne. nu få natt kröken. ( Tack Eva Britt för denna info)

"Tänk vad som hänt"
Hörda idag Söndag den 22/3 att alla gäster ska lämna Portugal inom 5 dagar. Det får fort nu.

Ja vi har kommit in i Frankrike,
Det som kännandes lugnt, Har förändras.
Vi står nu på en bensinstation med många husbilar.
Rullar vidare i morr.
Någon som vill ha kontakt, hör av er.
Mvh
Skoogis
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Tack, kära husbilskompis. Fortsätt att dela med och dina erfarenheter. Jag följer tråden.
Jag är orolig för min fru som sitter tillsammans med jycken i husbilen på en camping i Spanien. Därför suger jag i mig all erfarenhet som folk har och delar med sig på här på forum.
 
F

F.d. 1470

Guest
En liten Rapport från Portugal som vi lämna i går Lördag den 21/3.
Bemanning ställplats & campingar. Stänger för nya besökare. Stänger duschar & toalett.
Där vi va gällde att man lämna en lucka mellan bilarna.
Mataffär köer med 1 m lucka begränsad antal i butikerna, får ej gå fram till kött- ost diskar. Beställa gör ropande 1m ifrån.tejpade linjer.
aj aj om man gör fel.
Gäller även i kassor man betalar packar sina varor lämnar innan nästa få gå fram.
Många går med munskydd & handskar. Bensin mackar. Många stängda själv service. Andra betalar man i lucka väg restauranger. Take Away
Då får man göra göra beställning i dörren. Ingen få gå in.
Gränsen till Spanien, fyller man i en blankett vem man är vart man är på väg.

Poliser dyker upp om man är på fel väg. " det går inte att köra fel"
Men vilja köra ej betala väg är ok.
Vägen i dag avr avgift fri sista 12 mil från Franska gränsen. då på betala väg.
OBS: ni som kör i Frankrike på bet väg.
Tänk på att om ni trycker på hjälp knappen & säger camping car: en tredje av priset. Vet inte om det gäller alla. men med våra lite större bil.
Vi som kört så ofta & bara betalat. Äntligen ett glädje ämne. nu få natt kröken. ( Tack Eva Britt för denna info)

"Tänk vad som hänt"
Hörda idag Söndag den 22/3 att alla gäster ska lämna Portugal inom 5 dagar. Det får fort nu.

Ja vi har kommit in i Frankrike,
Det som kännandes lugnt, Har förändras.
Vi står nu på en bensinstation med många husbilar.
Rullar vidare i morr.
Någon som vill ha kontakt, hör av er.
Mvh
Skoogis
Trevligt att träffas i Foz de Arelho. Vi funderar på att ta vår minivan Nissan NV200 norrut nu också. Så bara ett enkelt formulär vid gränsen?

Var gick ni över gränsen till Spanien?

Var hörde ni att turister måste lämna inom 5 dagar?
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Trevligt att träffas i Foz de Arelho. Vi funderar på att ta vår minivan Nissan NV200 norrut nu också. Så bara ett enkelt formulär vid gränsen?

Var gick ni över gränsen till Spanien?

Var hörde ni att turister måste lämna inom 5 dagar?
Fick information genom gruppen på Facebook med husbil till Portugal
Om du inte hittar, så återkommer jag om
Inlägget Hittade inte det nu.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Tack, kära husbilskompis. Fortsätt att dela med och dina erfarenheter. Jag följer tråden.
Jag är orolig för min fru som sitter tillsammans med jycken i husbilen på en camping i Spanien. Därför suger jag i mig all erfarenhet som folk har och delar med sig på här på forum.
Du kan söka info om Spanien på Facebook tråden. Med husvagn, husbil & tält till Spanien
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Tack, kära husbilskompis. Fortsätt att dela med och dina erfarenheter. Jag följer tråden.
Jag är orolig för min fru som sitter tillsammans med jycken i husbilen på en camping i Spanien. Därför suger jag i mig all erfarenhet som folk har och delar med sig på här på forum.
Pengar och mat och inte träffa folk är det viktigaste? Frågan är vad hon vill göra nu?
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Trevligt att träffas i Foz de Arelho. Vi funderar på att ta vår minivan Nissan NV200 norrut nu också. Så bara ett enkelt formulär vid gränsen?

Var gick ni över gränsen till Spanien?

Var hörde ni att turister måste lämna inom 5 dagar?
Här kommer lite bättre info.
 
Senast ändrad:

wikswa

HBK Medlem (P)
Inlägg
18
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Trevligt att träffas i Foz de Arelho. Vi funderar på att ta vår minivan Nissan NV200 norrut nu också. Så bara ett enkelt formulär vid gränsen?

Var gick ni över gränsen till Spanien?

Var hörde ni att turister måste lämna inom 5 dagar?
Vi åkte över gränsen P/ Sp vid Vilar do Formoso,övernattade sen i Salamanca, en öppen Stpl vid repsolmack. Hälsn Skoogis
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Godkväll 24/3
Vad hände i går 23/3 då lämnade vi en stor bensinstation om vi övernattade över ca: 10 mil söder om Bordeaux
Vi tänkte det ta det lugnt, vad, vart blev det av det? kom iväg 08,30 flöt bra med betalväg till strax före Bordeaux, där bestämde vi oss för att köra gratis vägar upp mot Belgiens gräns ja väja 11,30 tim eller 9 va spelar det för roll. Då kan man kanske stanna för handla & övernattning lättare. Ja det är nog mycket troligt, så inte någon polis på hela vägen. Men vi " jag gav upp" upp,
Va fan finns en på betald väg som går snabbare. Skit vad kostar vi kör. OBS; glöm inte att att ni är camping car. Tryck på hjälp knappen.
( nu kan jag säga redan innan vi kommit hem, Stressa inte!!! ) ja gör inte som vi.

Vi skulle ha stannat innan man kommer till Paris på en bensin parkering gärna några kanske 5 mil före.
. Oj nu är vi för närma! Tyvärr fick vi inge val. Stannade till efter Paris. Oj efter 11 timmar stannar vi. MAT NU Måndag den 23/3 19.30 Sov lugnt på en stor bensinstation. (lugnt !!Tror vi tar den en annan ggr) Om kom igång Tisdag morgon 24/3 rulland nu genom Belgien LUGNT vid gränsen. P.S (Glöm inte att kolla vilka gräns stationer som är öppna till Tyskland) Kollade vi lite vart vi ska sova över natten. Aachen där kan man övernatta. Vi körde till Bergkamen kom till dit Kl:16.30 Runt här finns det , tror jag tre st ställplatsen. Vi stannade vid en öppen, Den vid gäst hamnen. med El vatten tömning.
Sov gått mina vänner. kram
HB Skoogis
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen