• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Portabel Ac

Krille52

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Falun
HBK-Nr
18084
Medlemskap
2025
Jag tänker att köpa en portabel ac till våran husbil. Någon som kan rekommendera något fabrikat. Jag har tittat på 2 st. Eurocom ac2401 för 4890 kr eller arctus nordic cac 2.4 för 8890 kr. Viken är mest prisvärd?
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Eftersom många envist hävdar att man alltid får vad man betalar för så är den dyrare klart bättre..:D

Nä skämt åsido så verkar det vara exakt samma maskin så valet däremellan är enkelt. Hur bra dom är vet jag inte men det jag läst har varit att dom inte är så där väldigt effektiva.
 

Deblenh

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Linköping
HBK-Nr
25493
Medlemskap
2024
Jag hade en sådan (Eurocom) som jag hoppades mycket på men blev väldigt missnöjd med, så missnöjd att jag rakt av slängde den på en soptipp i Frankrike:confused:. Varför?
- Tung (20 kg) och bökig att montera och förvara. Dom två delarna sitter naturligtvis ihop och gör det extra svårt att baxa ena genom fönstret
- Dålig kyleffekt
Nu har jag omvärderat behovet av AC (dvs saknar ingen) men hade jag satsat på något nu hade det varit en permanent monterad i garage/golv eller möjligen en vanlig bärbar för innebruk placerad i dusch med slang genom ett fönster.
 
Toppen