Jag precis!!
Inte lätt för er andra att veta vad det är för ' bilindivid' detta handlar om.. när jag inte skriver om allt. Förlåt för det.
Allt det du nämnder är mycket viktigt... och är redan genomgånget och allt är bra.. tar bara tid för mig att lära mig allt om just denna bil.
Har letat och provkört en del andra gamla (från 90 talet till 2009) den ena si, den andra så.... och jag gav redan upp om att finna en bil för mina behov och ekonomi. Sen hände det att denna dök upp och jag tog kontakt direkt.. och åkte långväga för en titt och provkörning!
Eftersom den hade ALLT jag har sökt i en liten rullande sommarstuga hihi, och allt verkade välskött och väl omhändertaget. Tvekade först för manuell låda.. och tackade nej...... men vaknade på morgonen därpå, och vad övertygad..DENNA ÄR MIN...... så köpte jag den.
Men i.o.m. att vi idag är beroende av telefonen etc. så tänkte jag att usb uttag underlättar mycket, och kunde installeras när allt det andra viktiga redan finns...lagom liten/stor med 4 sittplatser, solcell, dieselvärmare, kyl, fungerande kök, som kan urvecklas, toa (med möjlighet till dusch, vilket jag kan vara utan), gas, vatten försörjning...
Har campat mycket i min combi och fått allt att fungera men vill inte krypa längre hehe.. samt vore skönt att kunna fixa mat inne.
Så klart behöva jag fixa, i sommar/ i höst lite i karossen och med fläkten. First things first så att säga... och annat jag kann önska mig inomhus, får jag ta pö om pö.. en del kan jag fixa själv då jag renoverat många hem... Hade en gammal husvagn också, för länge sen och varit med om en stor husbil.
Bilar dock, förutom byta däck och fylla på vätskor, och fr.a bilel och elektronik är en ny kapitel för mig.... Brukar 'bara' köra mina bilar , servicen kan andra bättre..
Tror att detta 'sommarhus' blir bra.... framför allt att är den lagom i storlek... kanske kan slippa ha två bilar.
Härligt med alla diskussioner här, och delande av erfarenheter, glädjen och missöden.
Läser en del även om jag inte alltid deltar med svar/ kommentarer.